۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹

در آستانه سفر روحانی؛

مؤثران شاهرودی گردهم آمدند/بیکاری و توسعه اقتصادی مهمترین مطالبات

مؤثران شاهرودی گردهم آمدند/بیکاری و توسعه اقتصادی مهمترین مطالبات

شاهرود - موثران و مسئولان شاهرود در آستانه سفر رئیس‌جمهور به این شهرستان گردهم آمدند تا درباره مطالبات مردمی از این سفر بحث و تبادل‌نظر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سالن آمفی‌تئاتر البرز شرقی شاهرود بعدازظهر چهارشنبه میزبان مؤثران و مسئولان شاهرود اعم از روحانیان، روسای ادارات، ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها، ورزشکاران، هنرمندان، کشاورزان، اصناف، بانوان و ده‌ها قشر و صنف و رسته بود تا در آستانه سفر سیزدهم آذرماه حسن روحانی به استان سمنان و شهرستان شاهرود درباره این سفر بحث و تبادل‌نظر کنند.

در این همایش پیرامون موضوعاتی مانند وحدت، استقبال از رئیس‌جمهور، مطالبات مردمی و اصناف و همچنین ضرورت بهره‌برداری از این سفر مطالبی بیان شد که البته محور آن‌ها در چهار حوزه شامل استقبال، وحدت رویه بر روی مطالبات، خشک‌سالی، بیکاری و توسعه اقتصادی خلاصه می‌شد.

ضرورت ابلاغ مرز هوایی شاهرود

امام‌جمعه شاهرود در این مراسم با پراهمیت خواندن حضور مقامات کشوری در شهرستان‌هایی چون شاهرود، گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم این شهرستان ابلاغ مرز هوایی فرودگاه است تا به‌نوعی منفعت و توسعه اقتصادی آن بر سفره خانواده‌های این شهرستان مشخص شود.

حجت‌الاسلام عباس امینی با اشاره به اهمیت تصویب مرز هوایی و ابلاغ آن در سفر رئیس‌جمهور، بیان کرد: نقطه نظرات متعددی بیان می‌شود که فرودگاه زیرساختی برای مسافرت اقشار پردرآمد است اما با تصویب مرز هوایی شاهد صادرات محصولات سردرختی و کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و روسیه و همچنین توسعه اقتصادی، دانشگاهی، گردشگری و ... خواهیم بود که به‌نوعی منافع فرودگاه را بر سر سفره‌های عموم مردم می‌آورد.

وی بابیان اینکه دیگر مطالبه مردم تکمیل مصلای پیامبر اعظم(ص) است که نیمی از اعتبارات آن توسط سفر مقام معظم رهبری و مردم تأمین‌شده است، افزود: مطالبه ما از مسئولان این است که به این پروژه به چشم محلی برای نماز جمعه ننگرند چراکه چنین فضا و زیرساختی می‌تواند برای مدیریت بحران، برپایی نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، اسکان و ده‌ها مورد دیگر اهمیت یابد.

طرح مطالبات مردمی در سایه انسجام ملی

امام‌جمعه شاهرود در ادامه به برکت سفر شخصیت‌های کشور به شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از این برکات اتحاد و همدلی است که بین مردم و مسئولان ایجاد می‌شود و امیدواریم بتوانیم به‌خوبی از این امر بهره ببریم.

امینی درباره بازتاب سفر ازلحاظ بین‌المللی نیز گفت: امروز تمام دنیا چشم به رفتار مردم ایران اسلامی دارد و حضور باشکوه مردم به‌مثابه قدرشناسی ایشان از نظام اسلامی است که می‌تواند در دید جهانیان نیز بازتاب ویژه‌ای داشته باشد.

وی دیگر بعد سفر ریاست جمهوری را بیان مطالبات به حق مردم دانست و گفت: شرایط اقتصادی مردم در سایه انسجام ملی ایجاب می‌کند که از مسئولان نظام در چارچوب توانشان اقداماتی را بخواهیم که در صورت امکان برای این شهرستان و استان سمنان انجام دهند تا همه از برکات این سفر بهره‌مند شویم.

ضرورت استقبال باشکوه از رئیس جمهور

فرماندار شاهرود نیز در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به‌ضرورت همدلی و وحدت در سایه استقبال باشکوه از رئیس‌جمهور، گفت: حضور روحانی یک فرصت برای نشان دادن مهمان‌نوازی مردم شاهرود محسوب می‌شود.

محمد کرم محمدی بیان کرد: در این سفر مطالبات و مشکلات مردم منطقه ازجمله خشک‌سالی، بیکاری و طرح‌های توسعه اقتصادی بیان می‌شود.

وی همچنین سفر رئیس قوه مجریه را فرصتی برای انسجام و نشان دادن وحدت دانست و افزود: امروز دشمنان بیش از هر زمان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر ایران اسلامی حساسیت دارند و لذا مردم ما مانند همیشه با حضورشان در میدان، بار دیگران نشان می‌دهند که پشتیبانی از نظام و انقلاب اسلامی را سرلوحه امور دارند و خواهند داشت.

دولت نگاهی به کشاورزان کند

پس از سخنان مسئولان اما میز خطابه به اقشار مختلف مردم رسید تا مطالباتشان را بیان کنند، یکی از حضار اشتغال و خشک‌سالی را دو معضل اساسی شاهرود و شرق استان سمنان دانست و گفت: باید از فرصت استثنایی حضور روحانی در شهرستان برای کاهش تبعات منفی خشک‌سالی و تصویب طرح‌هایی که به کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها منجر می‌شود، بهره برد لذا از مسئولان می‌خواهیم تا با تصویب طرح‌های آب‌رسانی زمینه بازگشت مردم به روستاها را فراهم کنند.

محمدرضا احمدی بیان کرد: برای مثال امروز وضعیت روستاهای بیارجمند به‌گونه‌ای است که بدون آب، کشاورزی نیز وجود ندارد و جوانان ناگزیر به حضور در شهرهایی مانند شاهرود و آزادشهر و تهران می‌شوند که این امر به خالی شدن روستاهای منطقه احمدآباد انجامیده است.

وی افزود: درصورتی‌که امکان حضور وزرا و یا معاونان رئیس‌جمهور در بخش بیارجمند بود مسئولان می‌توانستند به‌وضوح شرایط را درک کنند اما مردم صبور بیارجمند نیز درک می‌کنند که سفر ریاست جمهوری شرایط خاص خود را دارد و این امکان وجود ندارد.

کشاورزان و خسارت سرمازدگی

نماینده کشاورزان شاهرود نیز پرداخت خسارات سرمازدگی این قشر و اهمیت انجام تعهدات صندوق بیمه کشاورزان را خواستار شد و گفت: کشاورزان امروز براثر سرمازدگی بخشی و یا در برخی موارد تمام محصولاتشان را در بهار ۹۷ از دست دادند و لذا تاکنون هیچ پرداختی از بابت خسارات بیمه به آن‌ها نشده است لذا از دولتمردان باید خواست تا به این موضوع رسیدگی کنند.

ربیعی یکی از اعضای شورای اسلامی روستاهای دهستان طرود نیز خواستار توجه به بهسازی محور شاهرود-طرود شد و گفت: در برخی نقاط این محور بهسازی شده اما اگر به همین شکل رها شود ممکن است خسارات جبران ناشدنی جانی و مالی به مسافران برساند که چه‌بسا این امر در سال جاری نیز بارها رخ‌داده است.

دیگر خواسته مردم را این بار یکی از ورزشکاران بیان کرد و آن‌هم ورزشگاه ۱۵ هزارنفری بود ورزشگاهی که به گفته محمدی رئیس ورزش و جوانان شاهرود خوشبختانه با پیگیری خوب نماینده شهرستان شاهرود در مجلس شورای اسلامی به نتایج نسبتا خوبی رسیده و قول تخصیص بخش قابل توجهی اعتبار از سوی سازمان نوسازی و بازسازی اماکن ورزشی کشور نیز درباره آن داده‌شده است.

مطالبات تمامی ندارند

مطالبات تمامی ندارند از تعاونی‌ها و مشکلاتشان تا پروژه‌های بزرگی مانند کارخانه صنایع تبدیلی و اشتغال و انتقال آب همه و همه خواسته‌های مردم است، از دورترین روستاها که مطالبه‌شان در حد پنج میلیون تومان برای اتمام گلزار شهدا است تا مطالبه ۲۰ میلیارد تومانی برای ورزشگاه ۱۵ هزارنفری همه و همه انتظار محقق شدن در سفر ریاست جمهوری رادارند.

همه می‌دانند که سفر رئیس جمهور تنها چند ساعت به طول می انجامد و طرح این همه مطالبات خود، به چندین روز جلسات مستمر نیازمند است از سوی دیگر اما برنامه سفر هیئت دولت به استان سمنان حضور وزیران معین در شهرستان‌های هشت‌گانه است که به نمایندگی از دولت دستور دارند تا به امور رسیدگی کنند و این امر فرصت مناسبی برای تصویب طرح‌های توسعه محور اقتصادی خواهد بود.

کد خبر 4470957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha