۲۳ بهمن ۱۳۸۵، ۱۸:۲۷

خبرهایی از مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما

آغاز به کار هیئت داوران "جشنواره ترنم رحمت" ، اجرای موومان (بخش) سوم سمفونی پیامبر اعظم توسط ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و اجرای گروه کر این سازمان در مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب ، از اهم اخبار مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در روزهای اخیر است .

به گزارش خبرنگار مهر، هیئت داوران "جشنواره ترنم رحمت"متشکل ازمصطفی کمال پورتراب،محمد سریر،شاهین فرهت، داود گنجه ای ، حسین یوسف زمانی ، حسام الدین سراج و محمد بیگلری پور،کار بررسی آثار رسیده را آغازکرد.

 پس از اعلام فراخوان جشنواره "ترنم رحمت" به مناسبت سال پیامبر اعظم (ص) ،218 اثر برای داوری در ژانرهای مختلف موسیقی، به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بررسی در هیئت انتخاب، 78 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافت. 

.شایان ذکر است نتیجه داوری این جشنواره در اسفند ماه سال جاری اعلام و از برترین ها تقدیر می شود.

همچنین روابط عمومی مرکز موسیقی و سرودسازمان اعلام کرد موومان (بخش) سوم سمفونی پیامبر اعظم، اثر شاهین فرهت، در مراسمی که روز 29 بهمن توسط شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تالار وحدت برگزار می شود، اجرا خواهد شد؛ این دومین بار است که بخشی از سمفونی پیامبر اعظم، به اجرا در می آید.این سمفونی  در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر، توسط ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری نادر مشایخی به اجرا در آمد و این بار ارکستر سمفونیک صدا و سیما، به رهبری محمد بیگلری پور، به اجرای این موومان می پردازد.

موومان سوم سمفونی پیامبر اعظم، اثر شاهین فرهت، بخش باکلام این سمفونی است که در آلبوم اصلی این اثر،خوانندگی آن را حامی برعهده داشته است ، اما در این اجرا، همچون اجرای پیشین در تالار وحدت، خوانندگی اثر برعهده علی تفرشی است.

 آلبوم این اثر، که مراحل ضبط آن به پایان رسیده است، حد اکثر تا پانزده روز دیگر در بازار خواهد بود و توسط شرکت سروش منتشر خواهد شد. 

این مرکز در خبر دیگری اعلام کرد گروه کر سازمان صدا و سیما،روز 22 بهمن و در مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب، قطعه "پرتو هستی بخش" به آهنگسازی علی بکان، بر روی شعری از پرویز بیگی حبیب آبادی، را اجرا کرد.

کد خبر 447172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha