۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

صاحب اصلی بیمارستان امام(ره) کرج دانشگاه علوم پزشکی نیست

صاحب اصلی بیمارستان امام(ره) کرج دانشگاه علوم پزشکی نیست

کرج - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: صاحب اصلی بیمارستان امام خمینی (ره) کرج هیچ‌گاه دانشگاه علوم پزشکی نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک جبارنیا ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در بیمارستان شریعتی کرج برگزار شد با اشاره به وضعیت کنونی بیمارستان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: مسئله مهم ورشکستگی این بیمارستان است که دلایل متعددی دارد.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان در بحث درمان با مسائل پیچیده ای مواجه است، گفت: صاحب اصلی بیمارستان امام خمینی(ره) هیچ‌گاه دانشگاه علوم پزشکی استان نبوده است، این مرکز درمانی در سال‌های گذشته در بحث مالکیت چندین بار دست‌به‌دست شده و ظاهراً در حال حاضر هم صاحب اصلی آن سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تأکید کرد: دانشگاه استان در دو مقطع یکی پنج سال پیش و یک‌مرتبه نیز سال گذشته قبول کرد که مدیریت بیمارستان امام خمینی (ره) را بپذیرد منوط بر اینکه یکسری شفاف‌سازی‌های مالی و همچنین تنها پرداخت یک مبلغ حداقلی برای واگذاری این بیمارستان با دانشگاه انجام شود.

جبارنیا اضافه کرد: طی سال‌های گذشته ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان جلسات متعددی با مسئولان وزارت بهداشت برگزار کرد و مقرر شد دانشگاه در قبال دریافت مبلغ ناچیزی که تنها حدود یک‌سی‌ام یا یک بیست ام بدهی‌های بیمارستان امام خمینی بود این بیمارستان را تحویل بگیرد تا با این مبلغ بتواند حقوق کارکنان را پرداخت کرده و دوباره این مرکز درمانی را با چرخه فعالیت بازگرداند.

وی گفت: نباید این مشکل را گردن دانشگاه علوم پزشکی استان البرز انداخت و این‌طور مطرح کرد که اگر دانشگاه همکاری می‌کرد اکنون کار بیمارستان امام خمینی (ره) به اینجا کشیده نمی‌شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به راه‌حل‌هایی که درگذشته برای تعیین تکلیف این بیمارستان اشاره کرد و گفت: باید در رویه اداره بیمارستان تجدیدنظر صورت می‌گرفت یا باید به بخش خصوصی سپرده می‌شد یا اداره آن به دانشگاه واگذار می‌شد که هیچ‌کدام انجام نشد.

جبارنیا با تشریح اینکه اگر در همان مقطعی که بدهی‌های بیمارستان کمتر بود اقدامی صورت می‌گرفت نتایج بهتری حاصل می‌شد، گفت: در کنار افزایش بدهی‌های بیمارستان مشکل دیگر نبود شفافیت در خصوص مالکیت این بیمارستان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص فعالیت بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی گفت: به‌منظور رسیدگی به بیماران دیالیزی این بیمارستان جلسات متعددی برگزار شد و خواستار این مهم شده‌ایم که با هزینه دانشگاه علوم پزشکی و در خود این مرکز خدمات به بیماران ارائه شود که مسئولان مربوطه نپذیرفته‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اضافه کرد: این مهم با ارسال نامه‌ای به عرض دادستان و استاندار البرز رسیده است.

جبارنیا گفت: پاسخ مثبتی از سوی متولیان این مرکز درمانی دریافت نکردیم، مواد اولیه مشتمل بر سرم ها، داروها و فیلترها را در اختیار کادر درمانی این بیمارستان گذاشتیم تا به امور بیماران دیالیزی رسیدگی شود.

وی در بخش دیگری به آغاز فعالیت مرکز خیریه دیالیز مهدیه کرج اشاره کرد و افزود:  این مرکز با ۱۵ تخت فعال و توانایی پوشش ۱۰۰ بیمار دیالیزی به فعالیت خواهد پرداخت و دستگاه‌های به‌کاررفته در آن مدرن و پیشرفته هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: راه‌اندازی این مرکز امید و اعتماد خوبی در خصوص وضعیت بیماران دیالیزی به ما داده است.

کد خبر 4472939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha