۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰

معرفی تازه‌ترین آثار تالیف و ترجمه انتشارات علمی و فرهنگی

چهار داستان نوجوان با پروژه «پرنده آبی» به بازار آمد

چهار داستان نوجوان با پروژه «پرنده آبی» به بازار آمد

«شاید او درست می‌گوید»، «جادوی هزار پرنده»، «کمیک استریپ شازده کوچولو» و «لاشخور کتاب» عناوین جدیدترین کتاب‌های حوزه نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی است که به تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهار کتاب نوجوان (دو تالیف و دو ترجمه) که در ادامه به اختصار معرفی خواهند شد، کتاب‌هایی هستند که در واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی و با عنوان پروژه «پرندۀ آبی» تهیه و منتشر شده‌اند.

رمان نوجوانانۀ «شاید او درست می‌گوید» را «عادلۀ خلیفی» به رشته نگارش درآورده است. داستان این رمان، مخاطب را به تهران قدیم و دورۀ ناصرالدین شاه قاجار می‌برد. جایی که راوی‌های اصلی داستان (یک دختر و یک پسر نوجوان) از نگاه خویش به مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی می‌پردازند، از مکتب‌خانه‌ها و محلات مختلف تهران چون «چاله میدان» سخن می‌گویند و خواننده را با خود به بطن زندگی طبقات فرودست جامعه و هم چنین محلات اعیان‌نشین تهران می‌برند.

رمان «جادوی هزار پرنده» اما حال و هوایی متفاوت دارد. داستانی فانتزی که در کویر اتفاق می‌افتد. «علی اکبر کرمانی‌نژاد» نویسندۀ این کتاب از جادوگری می‌نویسد که آب های زیرزمینی را در جایی جمع کرده و خشکسالی به وجود آورده است. اما قهرمان نوجوان داستان به جنگ جادوگر می‌رود و در این بین اتفاقات جالبی رخ می‌دهد. «جادوی هزار پرنده» در گونۀ فانتزی نوشته شده و از افسانه‌ها و اسطوره‌های ایرانی هم در نگارش آن استفاده شده است.

کتاب معروف «شازده کوچولو» نوشتۀ «آنتوان دو سنت اگزوپری» که یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های دنیا است، حالا توسط «ژوان اسفار» نویسندۀ دیگر فرانسوی برای شرح تصاویر یک کتاب کمیک استریپ بازنویسی شده و داستان مصور جالبی به وجود آمده است که برای نوجوانان و حتی بزرگسالان علاقه‌مند قابل توجه خواهد بود. کتاب «کمیک استریپ شازده کوچولو» را «آسیه حیدری شاهی‌سرایی» به فارسی ترجمه کرده است.

شهلا انتظاریان مترجم حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان نیز به سراغ ترجمه یک کتاب نوجوانان رفته است. «لاشخور کتاب» را نویسندۀ آمریکایی «جنیفر چمبلیس برتمن» نوشته است. این کتاب داستانی معماگونه دارد و به یکی از آثار «ادگار آلن پو» می‌پردازد. در این داستان، بچههایی که عضو یک سایت کتابخوانی هستند، کتابهای خوانده شده را به وسیلۀ لینک‌های مخصوصی با یکدیگر به اشتراک میگذارند. در این میان یکی از دست نوشته‌های منتشر نشدۀ ادگار آلن پو را از طریق خاصی پیدا کرده و وارد یک ماجرای پلیسی می‌شوند. این کتاب دنیای قدیمی ادگار آلن پو را به دنیای جدید نوجوانان پیوند میدهد و استفادۀ خوب از اینترنت (مثلا عضویت در سایت کتابخوانی) را به عنوان راهکاری مفید و موثر برای آنها مطرح میکند.

کد خبر 4474613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha