۲۴ بهمن ۱۳۸۵، ۱۳:۲۲

انیمیشن "ماشین‌ها" دوبله شد

انیمیشن "ماشین‌ها" دوبله شد

انیمیشن سینمایی "ماشین‌ها" به کارگردانی مشترک جان لسه‌تر و جو رنفت به مدیریت محمدرضا صولتی در انجمن گویندگان جوان دوبله شد.

به گزارش خبرنگار مهر، لسه تر و رنفت این انیمیشن را سال 2006 ساختند. آن دو به همراه یورگن کلوبین، دن فوگلمن، کایل مورای و فیل لوریس فیلمنامه انیمیشن "ماشین ها" را نوشتند. اوون ویلسن، پل نیومن، بانی هانت، مایکل کیتن، تام هنکس، تیم آلن، بیلی کریستال و جان گودمن صداپیشگان این اثر هستند.

زمان انیمیشن "ماشین ها" 116 دقیقه و محصول آمریکاست. رندی نیومن موسیقی این اثر را ساخته است. این انیمیشن نامزد اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم انیمیشن و برنده گلدن گلوب بهترین انیمیشن سال و نامزد 9 جایزه از مراسم انی شده است. "ماشین ها" با بودجه 120 میلیون دلاری ساخته شد و 244 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. جان لسه تر فیلم های "داستان اسباب بازی 1 و 2" و "زندگی یک حشره" را ساخته و "داستان اسباب بازی 3" را هم در مراحل پیش تولید دارد.

داستان "ماشین ها" درباره لایتنینگ مک کوئین اتومبیل تندرو مسابقات اتومبیلرانی است که در مسیر رسیدن به مسابقه نهایی به صورت کاملاً اتفاقی از شهری دورافتاده سر درمی آورد و برای ساکنان آنجا مشکلاتی درست می کند. اهالی از وی می خواهند تا مشکلات را برطرف نکرده، شهرشان را ترک نکند و این در حالی است که مک کوئین فرصت چندانی ندارد، اما در هر حال او خیابان شهر را بازسازی می کند و سر موقع به مسابقه می رسد، در حالی که اهالی شهر او را ترک نکردند و ...

"ماشین ها" به مدیریت محمدرضا صولتی در انجمن گویندگان جوان دوبله شده و گویندگانی چون مجید حبیبی، حامد عزیزی، آرزو آفری، محمدرضا صولتی، محمدرضا علیمردانی، ندا آسمانی، وحید رونقی، مهدی ثانی خانی، محمد طاهری، امین قاضی و مینا مومنی در آن حضور داشته اند.

کد خبر 447573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابوالفضل فراهانی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      2 0
      دقیقاً بعد از ۱۵ سال این خبر رو در مورد انیمیشن مورد علاقه‌م دیدم، در همین روز...