۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷

فرماندار یزد:

مقالات پژوهشی یزد در مسیر کارآفرینی و کسب‌وکار قرار گیرد

مقالات پژوهشی یزد در مسیر کارآفرینی و کسب‌وکار قرار گیرد

یزد ـ فرماندار یزد با اشاره به اینکه اساتید و دانشجویان استان یزد مقالات پژوهشی بسیاری دارند، گفت: این مقالات باید در مسیر کارآفرینی و کسب‌وکار قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حیدری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد از یزد به عنوان یکی از شهرهای دانشگاهی کشور یاد کرد و اظهار داشت: جمعیت دانشجویان غیربومی استان بیشتر از دانشجویان بومی است و این امر هم یک فرصت و هم یک تهدید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان نقش و جایگاه ویژه ای در رشد و پیشرفت متوازن و همگون استان و کشور دارند، عنوان کرد: فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید دانشگاهی می‌تواند در پیشرفت استان بسیار اثرگذار باشد اما باید به سمت مقالات و پژوهش‌های دارای قابلیت اجرا و کاربردی پیش برویم.

سرپرست فرمانداری یزد بیان کرد: در حال حاضر تعداد مقالات و پژوهش‌های علمی اساتید و دانشجویان استان یزد در سطح مطلوبی است اما ضروری است که این منابع در مسیر کارآفرینی و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان قرار گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: تنها در این صورت است که پژوهش می‌تواند به پویایی در اقتصاد کشور کمک کند.

وی عنوان کرد: البته صنعتگران نیز در شرایطی که برای رقابت با رقبای داخلی و خارجی خود نیاز به به‌روزرسانی تکنولوژی در واحدهای خود دارند، نسبت به تغییر و بهبود فناوری تولید ابراز تمایل کرده اند.

حیدری با بیان اینکه آنها به دنبال کسب رضایت حداکثری مصرف‌کنندگان هستند، اظهار داشت: آنچه برای تحقق این امر ضروری است، بهبود زیرساخت‌های تولید است که این امر نیازمند ایجاد ارتباط گسترده‌تر دانشگاه با صنعت است.

وی تصریح کرد: باید میان صنعت و دانشگاه یک رابطه دو سویه توأم با اعتماد ایجاد شود تا هم دانشگاهیان بتوانند نظر صنعتگران را جلب کنند و هم صنعتگران بتوانند به وعده‌های خود عمل کنند.

حیدری با اشاره به اینکه امروز اغلب بیکاران استان یزد را بیکاران تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند، بیان کرد: عدم تطابق رشته تحصیلی با نیاز جامعه یکی از علل افزایش نرخ آمار بیکاری استان است.

وی تاکید کرد: لازم است ساز و کاری فراهم شود تا رشته های تحصیلی بر اساس ضرورت و نیاز جامعه و استان دایر و اقدام به جذب دانشجو شود.

به گزارش مهر، در این مراسم از تلاش‌های سعید عابسی تجلیل و سید ولی‌الله میرحسینی به ‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان معرفی شد.

کد خبر 4475772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha