۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

توجه به پیشگیری و درمان نیاز ضروری جامعه امروز است

توجه به پیشگیری و درمان نیاز ضروری جامعه امروز است

زنجان-رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: پیشگیری و درمان، هر دو از نیازهای ضروری جامعه امروز به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر سه شنبه در مراسم روز جهانی از پیشگیری سکته مغزی که در سالن کنفرانس مجتمع آموزشی درمانی ولیعصر (عج) زنجان برگزار شد، با اشاره به عواملی که باعث بروز سکته مغزی در انسان‌ها می‌شود، افزود: مهم‌ترین این عوامل می‌تواند تحرک نداشتن، شهرنشینی، توجه نکردن به بیماری‌های مزمن و از همه مهم‌تر صنعتی شدن زندگی انسان‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه با درمان به‌موقع می‌تواند عوارض سکته مغزی را کاهش داد، تصریح کرد: آنچه که در درمان سکته مغزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، انجام کار تیمی و مهم‌تر از همه مدیریت زمان است که خوشبختانه تا به امروز آموزش‌های زیادی در جامعه انجام شده است تا گامی بلند در راستای درمان بیماری سکته مغزی برداشته شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با یادآوری اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که در برگزاری چنین همایش‌هایی با اولویت ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه پیشتاز است، ادامه داد: یکی از چالش‌های جدی که در برهه کنونی با آن مواجه هستیم، بحث کمبود منابع است اما با این وجود توانسته‌ایم با پشتکار و صبر زیاد از این شرایط سخت عبور کرده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

قزلباش در ادامه با اشاره به اینکه امروز علاوه بر کمبود منابع مالی، با دو مشکل جدی دیگر شامل کمبود تخت بیمارستانی و کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، اظهار کرد: با وجود همه این دشواری‌ها توانستیم تعداد دستگاه‌های ام.آر.آی را که پیش از این یک دستگاه بود، به پنج دستگاه ارتقا دهیم. از طرفی سیستم سی‌تی اسکن بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان روزانه حدود ۹۰ بیمار را پذیرش می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه یکی از تاکیدات امروز ما این است که باید در کنار نیروی انسانی، نسبت به حفظ تجهیزات موجود نیز اقدام کنیم، افزود: بی‌تردید نیروی انسانی سرمایه بی‌بدیل هر سازمانی محسوب می‌شود، چرا که نیروی انسانی کارآمد باعث شکل‌گیری هویت سازمانی می‌شود.

قزلباش با اشاره به اینکه یکی از دلایل ناتوانی جامعه، بحث سکته مغزی و بیماری‌های قلبی و عروقی است، ادامه داد: سکته مغزی، سرمایه گذشته و آینده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، به همین خاطر زمانی که برای درمان سکته مغزی اقدام می‌کنیم، این بدان معنی است که در راستای بهبود جامعه گام برداشته‌ایم. اگر سکته حاد مغزی به‌موقع و در مراحل اولیه درمان شود، سبب کاهش عوارض بیماری و جلوگیری از ناتوانی جسمی خواهد شد.

کد خبر 4475938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha