۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳

امام جمعه ابهر:

۱۶ آذر نماد مقاومت و شجاعت دانشجویان است

۱۶ آذر نماد مقاومت و شجاعت دانشجویان است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: ۱۶ آذر نماد مقاومت و شجاعت دانشجویان است که توسط این قشر در در تاریخ ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر  به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با بیان اینکه ۱۶ آذر نماد مقاومت و شجاعت دانشجویان است که توسط این قشر در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در تاریخ ثبت شده است، افزود: حق‌طلبی، بصیرت و استکبارستیزی را شاخصه ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو اعلام کرد و گفت: حرکت در مسیری خارج از این اصول، ایجاد انحراف در این یادمان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان باید شرح صدر سیاسی، تبیین ایده اقتصاد مقاومتی، حفظ روحیه آرمان‌گرایی، عدالت‌خواهی، حفظ اتحاد و مراقبت در برابر تلاش برخی برای تحقق منافعشان در دانشگاه، رقابت مثبت، نقادی منصفانه و نقدپذیری متواضعانه، پژوهش‌محوری و بصیرت‌افزایی و بصیرت‌دهی وانقلابی‌گری داشته باشند تا اهداف جنبش‌های دانشجویی محقق شود.

رحیمی با تاکید بر ناهنجاری‌های اجتماعی موجود در جامعه، افزود: چه بسا اگر به نماز توجه می‌شد، جامعه ما دچار چنین گرفتاری‌هایی نمی‌شد.

امام جمعه ابهر با انتقاد از رویکرد انفعالی مسؤولان در برابر گرانفروشان ادامه داد: تاکنون برخورد دستگاه‌های نظارتی و قانونی که زیر مجموعه دولت محسوب می‌شوند ضعیف و در مواردی بدون اثر بوده است.

رحیمی  با تاکید بر تلاش مسؤولان برای تلاش در راستای کنترل و ایجاد نظم در بازار تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار باید به وظایف قانونی خود عمل کند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه به نظر برخی از اقدامات و گران‌فروشی‌ها، عامدانه و برای ایجاد نارضایتی در بین مردم انجام می‌شود، افزود: مسئولان با عمل به وظایف خود ضمن پیشگیری از ظلم به مردم، برای کمک به رونق بازار هم فکری بکنند.

رحیمی با بیان اینکه به نظر برخی از اقدامات و گران‌فروشی‌ها، عامدانه و برای ایجاد نارضایتی در بین مردم انجام می‌شود، گفت: مسئولان با عمل به وظایف خود ضمن پیشگیری از ظلم به مردم، برای کمک به رونق بازار هم فکری بکنند.

وی با انتقاد از تعطیلی فرودگاه زنجان گفت: مسئولان به جای تلاش برای راه‌اندازی پروازهای دیگر از فرودگاه زنجان، پرواز زنجان- مشهد را هم تعطیل کردند.

رحیمی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه مگر برای توسعه فرودگاه زنجان از بیت‌المال هزینه نشده پس چرا تعطیل شده است، از مجمع نمایندگان و دیگر مسئولان ارشد برای حل تعطیلی پروازهای فرودگاه زنجان به مشهد درخواست کمک کرد.

کد خبر 4478373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha