۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۹

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

۱۱۰تن انواع مواد خوراکی وآشامیدنی قاچاق وغیر بهداشتی توقیف شد

 ۱۱۰تن انواع مواد خوراکی وآشامیدنی قاچاق وغیر بهداشتی توقیف شد

یاسوج- عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱۰تن انواع مواد خوراکی وآشامیدنی قاچاق وغیر بهداشتی شناسایی وتوقیف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمنی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین طی سالجاری ۱۱ هزار قلم لوازم و وسایل آرایشی بهداشتی  و پنج تن توتون غیر قابل مصرف نیز شناسایی و قبل از ورود به بازار توقیف شد.

وی بیان داشت: شناسایی و جمع آوری کالاهای قاچاق سلامت محور، شامل انواع خوراکی، آشامیدنی و کالاهای آرایشی بهداشتی و کمک پزشکی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و صنعت و معدن استان انجام می شود.

بهمنی اظهار داشت: مردم باید کالاها را با اطمینان از اصالت کالا مورد استفاده قرار دهند.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد غذایی غیر بهداشتی و غیر استاندار سبب بروز بیماریهای مختلف می شود، گفت: مصرف برخی کالاهای قاچاق آرایشی، بهداشتی یا خوراکی، افراد را به سرطان و بیماریهای خاص مبتلا می‌کند.

بهمنی تصریح کرد: کالاها باید برچسب اصالت داشته باشند و با هدف پیشگیری از مصرف این کالاها برچسب اصالت کالا با کد ۱۶ رقمی پس از تایید وزارت بهداشت ضمیمه این کالاها می‌شود که با ارائه‌ این کد به سامانه‌ پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ تلفن گویای ۰۲۱۱۶۱۸۵  می‌توان به سرعت از اصالت این کالاها آگاه شد.

وی افزود: مواد خوراکیو آشامیدنیها نقش مهمی در سلامت جامعه دارند و فروشندگان از خرید کالا از سودجویانی که سلامت مردم را به خطر می اندازند خوداری کنند.

کد خبر 4480572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha