۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خبر داد :

تشکیل ۹۹۰ پرونده قضایی تصرف اراضی ملی در خراسان رضوی

تشکیل ۹۹۰ پرونده قضایی تصرف اراضی ملی در خراسان رضوی

مشهد-دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت:۹۹۰ پرونده قضایی در حوزه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در این استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگارمهر، غلامعلی صادقی ظهر دوشنبه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ حقوق عامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ، منابع طبیعی و حقوق عامه استان در ۶ ماه اول سال در حوزه های مختلف از جمله چاه های غیرمجاز ، رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی ، برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ، رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه ها  اقدامات زیادی را انجام داده است.

وی افزود:چاه های غیرمجاز تهدید جدی در حوزه منابع آبی استان محسوب می شود  که در ۶ ماه اول سال ۵۲۰ چاه غیرمجاز پر شده است و در همین راستا ۱۵۵ پرونده کیفری برای متخلفان تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: ۱۹ هکتار از حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها در همین مدت در  خراسان رضوی رفع تصرف شده است و ۸ پرونده قضایی برای متخلفین در دادسرا تشکیل شده است.

صادقی تصریح کرد: برای متخلفین در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز در این اراضی در ۶ ماهه اول سال نیز ۹۹۰ پرونده قضایی تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی تاکید کرد: دادسرای مرکز استان آمادگی دریافت گزارشات مردمی در حوزه های مختلف که با حقوق عمومی مرتبط است را دارد و این افراد هم می توانند از طریق سایت دادسرای مشهد یا سامانه سجام و یا با مراجعه حضوری این موارد را به دستگاه قضایی گزارش کنند تا پیگیری های قانونی لازم صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: در جلسه ای که با مسئولان دستگاههای اجرایی در دادسرا برگزار شد تاکید شد باید اکیپ گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال به صورت مستمر فعالیت داشته و با متخلفان برخورد شود.

کد خبر 4481152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha