۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۱

امام جمعه مرند:

مردم و جوانان تاریخ ایران و اسلام را مطالعه کنند

مردم و جوانان تاریخ ایران و اسلام را مطالعه کنند

مرند – امام جمعه مرند با اشاره به اینکه امروز عزت مردم ایران از اسلام است، خواستار دعوت مردم به ویژه جوانان به مطالعه تاریخ ملت ایران و اسلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در جلسه ماهیانه روحانیت شهرستان مرند با اشاره به وضعیت امروز کشور عنوان کرد: مردم با انقلاب اسلامی همراهی کرده و وفاداری خود را به اثبات رسانده اند، وضعیت کشور فرانسه را نیز مشاهده می کنیم که رئیس جمهور آن کشور در مقابل مردمش عقب نشینی کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید از این فرصت برای تعمیق مکتب اهل بیت(ع) و زمینه سازی ظهور امام زمان تلاش کنیم، تصریح کرد: امسال ۴۰ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار خواهیم کرد و نقشه دشمن این است که مانع برگزاری چهلمین جشن انقلاب شوند، اما اگر اخلاص و تلاش داشته باشیم وعده الهی حتمی است.

امام جمعه مرند خاطرنشان کرد: تحریم ها و توطئه های دشمن، تاثیری در رسیدن به اهداف ما نخواهد داشت تنها مسیر ما را دورتر می کند، انقلاب اسلامی امروز در برخی کشورهای اسلامی نیز اثرگذار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: دشمن در طول این ۴۰ سال بسیار علیه انقلاب اسلامی کار کرده اما عملکرد ما قابل دفاع است، رفاه و آسایش مردم و پیشرفت های نظام، صنعتی و علمی قابل مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی نیست.

عضو شورایعالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به بازگشت پیکر مطهر ۷۲ شهید به کشور تصریح کرد: شهدا مدافع معنویت هستند که امروز هم بازگشت پیکر مطهرشان، عطر معنویت را در جامعه پراکنده می کند.

وی ادامه داد: تکریم خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران ضروری است، حتی در کشورهای غربی نیز جانبازان بازمانده از جنگ ها تکریم می شوند.

امام جمعه مرند با اشاره به شبهه افکنی دشمن پیرامون جنگ ایران و عرب عنوان کرد: در جنگ ایران و عرب، جمعیت ایران بین ۱۵۰ میلیون نفر بود که اعراب توان مقابله با این جمعیت را نداشتند، ایرانیان ملت بزرگ و ریشه داری هستند که خواسته های خود را در دین اسلام یافتند و هیچ ملتی تاکنون به اندازه ملت ایران به اسلام خدمت نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده افزود: امروز عزت مردم ایران از اسلام است، باید مردم و به ویژه جوانان را به مطالعه تاریخ ملت ایران و اسلام دعوت کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین خواستار حضور روحانیون در بین دانش آموزان شد و گفت: دانش آموزان حرف های بسیاری برای گفتن دارند و باید اجازه ابراز عقیده و صحبت کردن به این نسل داد چرا که مدیران آینده از همین نسل خواهند بود.

کد خبر 4483591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha