۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۸

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

احداث۵۹۴۰کیلومتر راه آسفالته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دراستان

احداث۵۹۴۰کیلومتر راه آسفالته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دراستان

یاسوج- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از پنج هزار و ۹۴۰ کیلومتر راه آسفالته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت استانداردها و مسائل ایمنی در استان احداث شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز فیلی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد راه و جاده و زیرساختهای ارتباطی، محور توسعه است و اولویت نخست استان نیز ایجاد ارتباط راههای منطقه ای بود که با توجه به شرایط جغرافیایی استان و قرار گرفتن در سلسله رشته کوه های زاگرس و شرایط توپوگرافی خاص استان، این امر به خوبی انجام گرفته است.

وی بیان داشت: یکی از مزیتها و پتانسیلهای مهم این استان آبهای روان و ظرفیت ویژه در بخش آب است که متاسفانه قبل از انقلاب به دلیل سهل انگاریها و نبود مدیریت جهادی، بیشتر آب توسط سایر استان ها استفاده می شد و مردم استان از این امر بی بهره بودند.

فیلی متوسط آورد آبی رودخانه های استان در فصل های پربارش را بالغ بر ۱۰ میلیارد مترمکعب و در فصلهای خشکسالی هشت میلیارد متر مکعب عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب تنها ۱۸ روستا در استان دارای آب لوله کشی بودند اما در حال حاضر یکهزار و ۴۷۲ روستای استان از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند.

وی افزود: در بحث تامین آب در استان، دو سد در حال بهره برداری است و با بهره برداری از این سدها آب شرب بخش عمده ای از مردم استان واستانهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان و بخشهایی از استان فارس نیز تامین می شود.

کد خبر 4485650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha