۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد:

فراموشی بافت سنتی عامل افزایش آسیب‌ها

فراموشی بافت سنتی عامل افزایش آسیب‌ها

زنجان-فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بحث آسیب های اجتماعی یکی از مهم ترین مسائل روز کشور است، گفت: فراموشی بافت سنتی و سنت‌های موجود در این بافت منجر به افزایش آسیب‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری قبل از ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی استان زنجان، ضمن گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، افزود: مردم استان زنجان همواره در دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استوار و پایدار در صحنه حضور داشتند و امروز نیز این مسیر با صلابت‌تر از گذشته تداوم دارد.

وی با یادآوری حضور مردم استان زنجان در عرصه های مختلف، دوران دفاع مقدس را به عنوان یکی از مهم‌ترین صحنه‌های مشارکت و همبستگی همه ملت ایران در مقابله با استکبار جهانی عنوان کرد و ادامه داد: استان زنجان یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه‌های دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در استان زنجان ظرفیت استفاده از خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، افزود: استان زنجان در حوزه آسیب‌های اجتماعی جایگاه خوبی دارد، جرائم و آسیب‌های فضای مجازی در کشور ۷۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

اشتری با بیان اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین مسائل روز کشور است، گفت:  فراموشی بافت سنتی و سنت‌های موجود در این بافت منجر به افزایش آسیب‌ها شده است.

وی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته هر جا لازم بوده، مردم متدین و ولایتمدار زنجان حضور داشته‌اند و در حوزه عزاداری برای امام حسین (ع) استان زنجان وجهه بین‌المللی دارد، افزود: هر شهری که از نظر مبانی دینی قوی‌تر باشد جرائم در آن کمتر است و وقتی یک روحانی در محلی فعالیت دارد، مشکلات نیروی انتظامی در آن محل کمتر است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه  اگر به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید از خانواده شروع کنیم، افزود:  برای کاهش جرائم همه باید دست به دست هم دهند و فقط مسئول و دستگاه‌های امنیتی و قضایی پای کار نباشند. باید هرکسی که در این حوزه توانایی دارد، پای کار آمده و کمک کند.

اشتری افزود: نیروی انتظامی حدود ۷۰۰ کلانتری دارای مرکز و دفتر مشاوره دارد و در این مراکز دو نفر از مشاوران دعواهایی که به کلانتری‌ها ارجاع می‌شود را به جز جرائم خشن بررسی می‌کنند.

سردار اشتری با بیان اینکه ۴۰۰ هزار پرونده به مراکز مشاوره نیروی انتظامی در کشور ارجاع شده است، گفت: با حدود نیم ساعت صحبت موجب شده‌ایم که ۷۰ درصد پرونده‌ها به مراجع قضایی نرود.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: یکی از وظایف نیروی انتظامی حفظ امنیت در کشور است و با تلاش صورت گرفته امنیت با ثبات و مثال زدنی در کشور داریم.

اشتری  افزود: اعتماد به نیروی انتظامی بالاترین سرمایه است و سال قبل، اعتماد مردم به نیروی انتظامی نسبت به سنوات قبل ارتقا یافته بود.

با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با قدردانی از زحمات سردار علی آزادی، سرهنگ رحیم جهانبخش به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان زنجان معرفی شد.

کد خبر 4489502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha