۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵

استاندار اردبیل:

ساز ورزش در توسعه گردشگری به صدا درآید/ ورزش زبان گویای ملت است

ساز ورزش در توسعه گردشگری به صدا درآید/ ورزش زبان گویای ملت است

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت مناسب ورزش می‌توان در معرفی استان اردبیل به عنوان شهر گردشگرپذیر و تحقق اهداف زمستان بیدار موفق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان تصریح کرد: یکی از بهترین قابلیت‌های استان اردبیل برای جلب مسافران و گردشگران، بهره‌مندی از آب و هوای خاص و جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی کم‌نظیر بوده و برای معرفی چنین ذخایری باید از تمامی ابزار موجود بهره گرفت.

وی افزود: استان اردبیل علاوه بر برخورداری از ذخایر ارزشمند ورزشی، با بهره‌مندی از منابع غنی تاریخی و فرهنگی از تمامی موارد مثبت و جذابی که باعث جذب گردشگران شود برخوردار است و تنها کافی است که این استان به شکل مناسبی در بین مردم معرفی شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ورزش به عنوان زبان گویای ملت بهترین پیام‌آور صلح و دوستی در جهان است، توضیح داد: حضور مناسب تماشاگران اردبیلی در میادین ورزشی و میهمان‌نوازی آنان از فرهنگ غنی موجود در منطقه خبر می‌دهد و این خود بهترین معرف برای استان خواهد بود.

بهنام‌جو اضافه کرد: اردبیل با وجود ورزشکاران پرآوازه و بزرگی همچون علی اشکانی، احد پازاج، سعید محمدپور، سعید علی حسینی، علی دایی، حسین رضازاده و صدها چهره شاخص علمی، فرهنگی و ورزشی که باعث افتخارآفرینی برای کشور مقدسمان شدند، خاستگاه بزرگمردانی از جنس تلاش و علم و فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: حضور ورزشکارانی از شش کشور جهان در اردبیل و تعامل مطلوب اتحادیه جهانی و وزارت ورزش برای برگزاری باشکوه این مسابقات ارزشمند بوده و امیدواریم با فراهم شدن شرایط لازم زمینه برگزاری دیگر رویدادهای مهم ورزشی نیز در استان فراهم شود.

کد خبر 4490871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha