۱ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی:

جایگاه خاص پژوهش در پیشرفت اقتصادی/ سرمایه انسانی رکن اقتصاد است

جایگاه خاص پژوهش در پیشرفت اقتصادی/ سرمایه انسانی رکن اقتصاد است

سمنان - رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه خاص پژوهشی در پیشرفت اقتصادی کشور، گفت: اقتصاد پویا با پژوهش به بالندگی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم جلالی ظهر شنبه در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر سمنان در سالن فجر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ضمن بیان اینکه پژوهش ارکان مهمی در زیربنای توسعه و پیشرفت پایدار اقتصاد هستند، تاکید کرد: جایگاه خاص پژوهش در پیشرفت اقتصادی بر هیچکس پوشیده نیست لذا باید بر روی این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پژوهش می‌تواند بهترین کمک‌یار سیاست گذاران در کشور باشد چرا که سرمایه‌های انسانی رکن اقتصاد هستند، افزود: فناوری و نوآوری نتیجه پژوهش و کارهای علمی است و این امر در کشورهای پیشرفته تا آنجا مورد اهمیت قرار می گیرد که اقتصادشان را بر پایه آن استوار می سازند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اقتصاد کشورهای پیشرفته مبتنی بر فناوری نوین است که در آن پژوهش حرف اول را می زند، تاکید داشت: پویایی اقتصاد به خصوص اقتصاد دانش بنیان نیازمند تقویت مهارت فناوری اطلاعات محسوب می شود که این موضوع باید مد نظر دولتمردان قرار گیرد.

جلالی با بیان اینکه امروز در کشور برای پژوهش می بایست اعتبار و جایگاه خوبی در نظر بگیریم، تاکید کرد: برای آن که کشور در مسیر توسعه پایدار موفق باشد نیازمند این مقوله هستیم و لذا باید سیاستگذاران کشور به این موضوع بها دهند.

وی پژهشگران را سرمایه کشور دانست و بیان داشت: همانطور که نفت خام یک ظرفیت و سرمایه محسوب می شود، توجه به پژوهش و علوم دانش بنیان نیز سرمایه های کشور هستند که باید از خروجشان جلوگیری کنیم.

عضو خانه ملت در ادامه و با بیان اینکه برای داشتن جامعه ای پویا در آینده تقویت علمی دانش آموزان و آموختن قدرت حل مسئله به آن ها را نیاز داریم، بیان کرد: شتاب تحولات اجتماعی زیاد است و آینده پژوهی مقوله مهمی قلمداد می شود که امروز نظام آموزشی ما باید به سمت آن حرکت کند.

جلالی آموزش هدفمند به دور از انباشت دانش بدون دسته بندی در ذهن دانش آموزان را نیاز امروز سیستم آموزشی کشور دانست و بیان کرد: سیاست های آموزش و پرورش باید به نوعی باشد که دانش آموزان به مقوله پژوهش به چشم یک نیاز نگاه کنند.

کد خبر 4492067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha