۲ دی ۱۳۹۷، ۰:۱۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

بدنسازی پایه تمام رشته‌های ورزشی است

بدنسازی پایه تمام رشته‌های ورزشی است

بجنورد- مربی بدنسازی تیم ملی جودوی کشور گفت: بدنسازی پایه تمامی رشته‌های ورزشی است.

حمید آقاعلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دوره طراحی و زمان‌بندی تمرین برای کودکان و نوجوانان حائز اهمیت است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در این دوره زمانی کودکان در حال رشد سریع هستند، طبیعی است طراحی تمرین شرایط و ویژگی‌های خاص داشته باشد.

آقاعلی نژاد با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی طراحی و زمان‌بندی تمرین برای کودکان و نوجوانان در خراسان شمالی، بیان کرد: مطالبی که در این دوره عنوان‌شد از این حیث حائز اهمیت است که بر رشد کودک و نوجوان تأثیر دارد و سبب ارتقاء رشد و تسریع در رشد کودکان می‌شود.

مباحث علمی وارد عرصه ورزش قهرمانی و ملی شود

وی افزود: در ورزش یک سری مباحث علمی نادیده گرفته‌شده و جا دارد مباحث علمی وارد عرصه ورزش قهرمانی و ملی شود.

به گفته وی برخی رشته‌های ورزشی طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری علمی کرده‌اند و شاهد حضور بخش علمی مباحث ورزشی هستیم و والیبال و بسکتبال در دسته این ورزش‌ها به شمار می‌روند که رشد و ارتقاء آن‌ها به‌خوبی مشهود است.

مربی بدنسازی تیم ملی جودوی کشور ادامه داد: تفکر فدراسیون جودو بر ارتقاء سطح علمی این ورزش بوده و ما به دلیل بهره‌مندی از آخرین یافته‌های علمی به ورزشکاران کمک می‌کنیم به سطح دلخواه خود برسند.

آقاعلی نژاد افزود: تیم ملی جودو پس از دو سال موفقیت دربازی‌های آسیایی امسال جاکارتا به مدال طلا و برنز رسید و بعد از ۱۵ سال مدال طلای رقابت های جهانی را از آن خود کردند.

وی بابیان اینکه بیش از ۱۳۰ معلم تربیت‌بدنی در این کارگاه حضور داشتند، گفت: نکات کلیدی در کارگاه مطرح و در اختیار معلمان قرار داده‌ شد تا در کلاس ورزش به دانش آموزان انتقال دهند.

مربی بدنسازی تیم ملی جودوی کشور برگزاری این کارگاه را جرقه‌ای دانست که معلمان تربیت‌بدنی شروع نحوه کار با کودکان و نوجوانان را موردتوجه قرار دهند.

آقاعلی نژاد اظهار کرد: بدنسازی پایه است و اگر درست باشد تکنیک‌ها به‌درستی اجرا می‌شود، همچنین در بعد آمادگی تکنیکی موفق‌تر و از نظر روانی این امر نیز کمک‌کننده است.

کد خبر 4492499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha