۶ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷

رئیس بنیاد فرهنگی رضوی در گفتگو با مهر:

مدل سازی تربیتی برای مدارس، مبنای بنیاد فرهنگی رضوی

مدل سازی تربیتی برای مدارس، مبنای بنیاد فرهنگی رضوی

رئیس بنیاد فرهنگی رضوی با اشاره به برنامه‌های این بنیاد برای رشد نوجوانان گفت: مبنای ما در بنیاد رضوی مدل سازی تربیتی برای الگوی عملیاتی در مدارس و پیشنهاد آن به دیگر مراکز آموزشی است.

حسین باغگلی رئیس بنیاد فرهنگی رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با اقدامات آستان قدس رضوی در جهت رشد فرهنگی دانش آموزان گفت: تربیت غیر رسمی یک بخش تربیتی اثرگذار و عمیق در این حوزه است و فضاهای اردویی می تواند فرصت بسیار خوبی برای اینکه بتوانیم اشکال دیگر تربیت از جمله تربیت هنری، اجتماعی، مذهبی و سیاسی را ایجاد کنیم، است.

باغگلی با اشاره بر احداث پردیس تربیتی توانا از سوی آستان قدس رضوی برای رشد نوجوانان گفت: امیدواریم این پردیس بتواند فرصتی برای افزایش توانمندی های کودکان و نوجوانانی که در آن حضور پیدا می‌کنند باشد.

وی افزود: در این پردیس برنامه ریزی ها و کارهای مطالعاتی بسیاری برای توانمندسازی مخاطبان انجام شده و امیدواریم شاهد نتایج موثر آن در دانش آموزان باشیم.

رئیس بنیاد فرهنگی رضوی با اشاره به دیگر برنامه‌های این بنیاد در جهت ارتقا و رشد نوجوانان توضیح داد: مبنای ما در بنیاد رضوی مدل سازی تربیتی برای ایجاد الگوی عملیاتی مدرسه بر اساس سند تحول بنیادی است و در حال طراحی این الگو هستیم. پس از آماده شدن این طرح آن را در مدارس خود اجرا و پس از مستحکم شدن آن را به مراکز و دیگر مدارس کشور پیشنهاد خواهیم داد.

وی در خصوص همکاری بنیاد رضوی با دیگر مدارس شهرهای کشور عنوان کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا مدارسی که تمایل به همکاری با بنیاد رضوی را در زمینه مدل سازی تربیتی داشته باشند، ایجاد کنیم و شبکه ای برای استفاده از تمام ظرفیت ها، خدمات و یافته های خود با این مدارس ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدامات از جمله مراودات دانش آموزشی است و موجب رشد مدارس و دانش آموزان خواهد شد، عنوان کرد: این همکاری ها می‌تواند در قالب برگزاری اردوهای مشترک با مدارس و حضور آن ها در مراکز ما در شهر مشهد باشد.

رئیس بنیاد فرهنگی رضوی در این باره افزود: در حال حاضر همکاری زیادی با مدارس داخل و خارج از کشور در قالب برگزاری های اردو های متنوع برای دانش آموزان داریم. به عنوان مثال دانش آموزانی که برای اردو به مشهد سفر می کنند و در قالب مجموعه برنامه های تربیتی و اردوهای مهر به آنان خدمات ارائه می دهیم.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر قریب به ۳ تا ۴ هزار نفر از دانش آموزان از این خدمات استفاده کرده‌اند،  عنوان کرد: به عنوان مثال یک گروه دانش آموزان لبنانی که به مشهد آمده بودند مهمان مجموعه نور مبین شدند و ما فرصت تعاملات دانش آموزی آنان با نوجوانان را ایجاد کردیم.

باغگلی در پایان تصریح کرد: این اقدامات و همکاری ها با مدارس دیگر می‌تواند در جهت رشد و ارتقاء همه جانبه دانش آموزان کشور تاثیر گذار باشد.

کد خبر 4496073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha