۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴

عضو شورای شهر شیراز:

شورا و شهرداری شیراز تکلیف خود را با فساد و تبعیض مشخص کنند

شورا و شهرداری شیراز تکلیف خود را با فساد و تبعیض مشخص کنند

شیراز _ عضو شورای شهر شیراز گفت: شورا و شهرداری شیراز باید تکلیف خود را با دو موضوع فساد و تبعیض مشخص کنند تا خدمات شفاف به مردم ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرزاق موسوی عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: ما به عنوان اعضای شورای شهر باید تکلیف خودمان را با این دو پدیده شوم یعنی فساد و تبعیض در حوزه فعالیت شورا و شهرداری مشخص کنیم در حوزه نظارت بر دستگاههای خدمت رسانی در شهر مشخص کنیم، بررسی کنیم، ببینیم آیا خودمان رعایت می کنیم.

وی ادامه داد: شورای شهر باید اول خود رعایت کند، پای بندی به قانون را نشان دهد، بعد هم شهرداری، بنابراین موضوع روشن است، شفاف است، مصادیق کلی و حتی جزیی هم روشن است، برخی راهکارها هم مشخص است، چرا اتفاقی نمی افتد؟ تبعیض چیست، اینکه در ارایه خدمات کسی یا کسانی را بر دیگری ترجیح دهیم، اینکه در انجام امور مردم بین آنان تفاوت قایل شویم، اینکه در بکارگیری نیروی انسانی بدون وجود ملاکهای شایستگی و به صرف وابستگی منافع (دوستی، خویشاوندی، هم خونی، هم شهری و ...) افراد را بکار گیریم، اینکه در مناقصه و یا مزایده اطلاعاتی را در اختیار برخی قرار دهیم، این هم فساد و هم تبعیض است.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: اینکه در اجرای قانون با افراد یکسان عمل نکنیم، اینکه توصیه ها را مبنای تصمیم خود قرار دهیم، اینکه در وضع مصوبه ای منافع افراد خاصی را مورد توجه قرار دهیم، اینکه فکر کنیم مردم به ما رأی داده اند، هر طوری دوست داریم عمل کنیم. اینها همگی مصادیق تبعیض و بعضاً فساد می باشند.

موسوی با اشاره به راهکارهای موجود نیز گفت:طبق ماده ۸۴ قانون شوراها اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم و روند ارائه خدمات باید برای تمامی مردم شفاف باشد.

وی یادآور شد: در نظارت بر عملکرد مدیران شهرداری قانون را ملاک قرار دهیم و از کنار تخلفات به راحتی رد نشویم و تلاش کنیم برای خود منفعت نبینیم، چون مانع نظارت می شود.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: برای رای انتصاب مدیران شهرداری دخالت نکنیم چون مجبور هستیم از آنان دفاع کنیم و تخلفات و کم کاری آنان را توجیه کنیم، ایرادی که به نمایندگان مجلس وارد است، خود مرتکب می شویم و  نباید در مقابل تخلفات و عملکرد مدیران کوتاه نیاییم.

موسوی تاکید کرد: باید ساختار تشکیلاتی خود شورا و مشاورین و نحوه عملکرد آنان مصوب و مورد ارزیابی قرار گیرد و مدیران پاکدست توصیه ناپذیر ، امانتدار و کار بلد را در شهرداری تقویت و حمایت کنیم ،ملاک نوع و میزان رابطه با ما نباشد، مدیران موفق باید به مردم معرفی شوند.

کد خبر 4500684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha