۱۰ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۰۳

مسئول آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان:

ایستگاه‌های کمپین ۶۰۳۰ در ۵ ورودی رفسنجان راه‌اندازی می شود

ایستگاه‌های کمپین ۶۰۳۰ در ۵ ورودی رفسنجان راه‌اندازی می شود

رفسنجان - مسئول آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان از راه اندازی کمپین ۶۰۳۰ در پنج ورودی شهر رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادعلی مهدی‌پور ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: کمپین ۶۰۳۰ با همکاری شهرداری، رادیو، هلال احمر، پلیس راهنمایی رانندگی و راهور و اورژانس راه اندازی شده است.

وی افزود: برنامه های این کمپین با همکاری رادیو سلامت در روزهای یکشنبه با موضوع سخنرانی و دعوت از اساتید سلامت به صورت زنده پخش می شود.

به گفته وی شروع این کمپین به صورت سراسری از تابستان بوده است و اختتامیه آن در اردیبهشت ۹۸ به صورت جشنواره در تهران برگزار می شود.

وی بیان کرد: بهترین کمک حال ما رسانه ها هستند که با تبلیغ و اطلاع رسانی خود می توانند مردم را با این کمپین آشنا کنند و برای اینکه مردم از این کمپین اطلاع پیدا کنند وجود اصحاب رسانه مهم است و قطعا رسانه ها با اطلاع رسانی برای سلامت مردم کمک شایانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اگر با اطلاع رسانی بتوانیم در ورودی جاده ها یک نفر را از مرگ نجات بدهیم در حقیقت خانواده ای را از مرگ نجات داده ایم، یادآور شد: این کمپین به صورت پایگاه هایی در ورودی شهرها زده می شود و بروشورهایی در سطح وسیعی چاپ و توزیع خواهد شد.

مهدی پور ابراز داشت: شوراها و دهیاریها، پلیس راه و اداره راه شهرسازی و هلال احمر و نیروی انتظامی به کمک ما می آیند و در جنب پایگاه، چادری برای پذیرایی از رانندگان و دادن بروشور تبلیغاتی برای مطالعه آنها زده می شود.

مسئول آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان از راه اندازی کمپین ۶۰۳۰ در پنج ورودی شهر رفسنجان خبر داد و گفت: اولین ایستگاه روز جمعه ۲۱ دی ‌ماه در ورودی ناصریه واقع در جاده رفسنجان کرمان راه‌اندازی می‌شود که به طور موقت هر هفته یک ایستگاه در ورودی‌های شهر برپا و از سال جدید این ایستگاه‌ها دائمی خواهند بود.

مهدی‌پور عنوان کرد: در تعطیلات نوروزی کمپ‌هایی که در ابتدای ورودی شهرها زده می‌شود چندان جوابگوی مقابله با تصادفات نیست، حداقل باید ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری شهر ستادهای اسکان مستقر شوند تا رانندگانی که از مسیرها عبور می‌کنند با توقف در این ایستگاه‌ها بتوانند استراحت کنند تا به سلامت به مقصد برسند.

وی ادامه داد: توقف پنج دقیقه‌ای برای رانندگان در ابتدای ورودی شهرها ارزشمند است و می‌تواند به رفع خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان کمک باشد.

مسئول آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: تصادفاتی که در نزدیکی شهرها می‌شود باری را بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله شلوغ‌شدن اورژانس‌ها و دیگر مسائل می‌گذارد و مرگ و میر بر اثر مسائل ترافیکی یکی از پر آمارترین علل در کنار عوامل مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر به شمار می روند که این‌ها بر اثر سهل‌انگاری که راننده داشته به وجود می‌آید بنابراین برپایی ایستگاه‌ها می‌تواند از تلفات بکاهد.

مهدی‌پور یادآور شد: وزارت بهداشت در سلامت مردم پیشگام است اما ۲۵ درصد سلامتی مردم را می‌تواند به عهده بگیرد و ۷۵ درصد مابقی به سایر ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادها مربوط است که در این رابطه بحث سلامت اجتماعی مطرح می‌شود و اگر سلامت، اجتماعی شود تأثیر بسزایی در میزان سلامتی مردم دارد.

مسئول آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: فعالیت معاونت اجتماعی برای احیا شدن ۷۵ درصد سهم دیگر ارگان‌های تأمین‌کننده سلامت است و با پیگیری معاونت‌های اجتماعی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مطالبات مردم مطرح و این امر به نفع مردم است.

مهدی‌پور در خصوص کانونهای سلامت توضیح داد: در وزارت بهداشت، کانون‌های سلامت در واحد معاونت اجتماعی شکل می‌گیرد که این کانون‌ها در هر محله‌ها تشکیل می‌شوند و مردم با مراجعه به کانون، مطالبات خود در حوزه سلامت را از ارگان‌های مربوطه مطرح می‌کنند که در نهایت بررسی و اولویت‌بندی شده و به ارگان مربوطه ارجاع داده می‌شود و تا زمانی که آن ارگان مشکل را برطرف کند کانون در حال پیگیری خواهد بود.

وی گفت: افزایش سطح سواد سلامت مردم از مهمترین اهداف کانون‌های سلامت است که در حال حاضر دو کانون سلامت در شهر رفسنجان شامل شهرک والفجر و مهمانشهر رفسنجان راه‌اندازی شده و به زودی یک کانون در محله اسدآباد و یک کانون در شهرستان انار راه‌اندازی خواهد شد.

مسئول آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان ابراز داشت: مردم برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از مزایای کانون‌های سلامت به کانون محله خود مراجعه کنند و در این کانون‌ها آموزش‌های رایگان برای گروه سالمندان، مادران، زنان باردار، آسیب‌های اجتماعی، کمک‌های اولیه و... به صورت رایگان ارائه داده می‌شود که همه اینها در راستای افزایش سواد سلامت مردم است.

کد خبر 4500879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha