۱۵ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۱۷

دادستان سمنان:

تشریفات طولانی جدی‌ترین مشکل اجرای قوانین در کشور است

تشریفات طولانی جدی‌ترین مشکل اجرای قوانین در کشور است

سمنان - دادستان استان سمنان ضمن بیان اینکه ابهام در قانون مانع پیشبرد امور می‌شود، گفت: تشریفات طولانی جدی‌ترین مشکل اجرای قوانین در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی عصر شنبه در چهل و چهارمین نشست گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی به میزبانی سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان ضمن بیان اینکه متأسفانه در برخی از قوانین ابهاماتی وجود دارد و همین امر مانع پیشبرد امور می‌شود، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا در برخی قوانین اصلاحاتی صورت گیرد تا شرایط به سمت تسهیل امور پیش رود.

وی بابیان اینکه در برخی مواقع قوانین خوبی وجود دارد اما به‌درستی اجرا نمی‌شود، اضافه کرد: ناقص اجراشدن قوانین و تشریفات طولانی اجرای آن نیز می‌تواند کشور را با مشکلاتی مواجه کند که می‌بایست این موارد یک‌به‌یک شناسایی و رفع شود.

دادستان استان سمنان بابیان اینکه قانون باید شرایط تسهیل امور مردم را به بهترین نحو فراهم کند، ابراز داشت: در برخی مواقع اصل قانون هیچ قید و بندی وجود ندارد اما افزودن برخی ارجاعات به قوانین از سوی بانک‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی یکی از مواردی است که به پیچیدگی این شرایط دامن می‌زند

آسیابی بابیان اینکه به‌عنوان‌مثال دربند واو تبصره ۱۶ قانون بودجه، تکلیف ما با قانون روشن نیست، تصریح کرد: ارجاعات غیرضروری اثرگذاری قانون را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر تشریفات طولانی جدی‌ترین مشکل اجرای قوانین در کشور محسوب می‌شود که می‌بایست برای آن چاره‌اندیشی صورت گیرد.

وی بابیان اینکه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی به‌عنوان اتاق فکر اقتصاد مقاومتی می‌تواند به ارائه راه‌حل برای رفع مشکلات موجود منجر شود، اضافه کرد: در وضع قوانین ضعف جدی وجود دارد که می‌بایست برای جلوگیری از بروز مشکلات درروند اجرای قانون این موارد اصلاح شود.

کد خبر 4504812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha