۱۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱

واکنش مجلس به تکذیبیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها؛

اسناد نشان می‌دهد که ایرانیان خارج از کشور یارانه دریافت می‌کنند

اسناد نشان می‌دهد که ایرانیان خارج از کشور یارانه دریافت می‌کنند

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها در واکنش به تکذیبیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: ما اسناد و مدارک یارانه بگیران خارج از کشور را در اختیار داریم.

جبار کوچکی‌نژاد رئیس هئیت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طبق اظهارات دولتمردان ۷۸ میلیون نفر یارانه دریافت می کنند در حالی که مطابق با اطلاعات مرکز آمار، جمعیت کل کشورمان ۸۱ میلیون نفر است.

وی افزود: از سوی دیگر دولت ادعا می کند که یارانه ۴ میلیون نفر چون قضات و افراد دارای حقوق بالا را حذف کرده است، پس چگونه ۷۸میلیون نفر یارانه دریافت می کنند و این سوال مطرح است که جمعیت خارج از کشور کجا قرار دارند؟

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها در واکنش به تکذیبیه سازمان هدفمندی یارانه ها مبنی بر این که ۶ میلیون ایرانی خارج از کشور یارانه دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: ما گزارش های خود را به صحن علنی ارائه می دهیم و این افراد بهتر است در آنجا پاسخگو باشند.

کوچکی نژاد تصریح کرد: ما اسناد و مدارکی داریم که نشان می دهد که ایرانیان خارج از کشور یارانه دریافت می کنند و اطلاعات آنان چون شناسنامه و کارت ملی شان موجود است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از مسئولانی چون رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها درباره پاسخگویی به تخلفات یارانه ای دولت دعوت به عمل می آورید؟ گفت: قطعاً در کمیسیون اقتصادی و در زمان بررسی گزارش هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها از این مسئولان دعوت خواهیم کرد چرا که باید آنان پاسخ دهند که بر چه اساسی به صورت گزینشی یارانه داده اند و به برخی یارانه اعطا نشده است.

کد خبر 4505363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
      0 0
      به به