۱۷ دی ۱۳۹۷، ۹:۲۷

نماینده ولی‌فقیه در اردبیل:

آیت‌الله سیدحاتمی شخصیت علمی بزرگ و از مفسران نیک‌نام قرآن بود

آیت‌الله سیدحاتمی شخصیت علمی بزرگ و از مفسران نیک‌نام قرآن بود

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: آیت‌الله سیدحاتمی از شخصیت‌های علمی بزرگ و از مفسران نیک‌نام و پایه‌گذاران تفسیر قرآن در اردبیل بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی صبح دوشنبه طی سخنانی در حاشیه هماهنگی برنامه های ارتحال آیت الله میرابراهیم سیدحاتمی تصریح کرد: مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سیدحاتمی از ساعت ۱۰ صبح دوشنبه از مقابل مصلای امام خمینی (ره) آغاز و حضور همه جانبه مردم در هر چه باشکوه برگزار شدن این آئین کمک خواهد کرد.

وی افزود: عالمان دینی حق بزرگی بر پیشرفت جامعه دارند چرا که در ترویج الگوهای فرهنگی و ارزشی و مبارزه با باورهای نادرست پیشتاز هستند و در این راستا وظیفه آحاد جامعه بوده تا قدردان چنین انسان‌های فرهیخته‌ای باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: آیت‌الله میرابراهیم سیدحاتمی شخصیت علمی بزرگی بودند که برای مدت زمانی مدیریت حوزه علمیه استان اردبیل، تامین مالی این مجموعه و نظارت بر سیستم آموزشی آن را بر عهده داشتند.

عاملی به دیگر مسئولیت‌های تاثیرگذار آیت‌الله سیدحاتمی اشاره کرد و افزود: با اعتمادی که اهالی استان اردبیل به این شخصیت بزرگ علمی داشتند حضور تاثیرگذاری از ایشان را در مجلس خبرگان رهبری شاهد بودیم.

وی توضیح داد: زنده‌یاد سیدحاتمی از مفسران نیک‌نام قرآنی نیز بودند که در حدود ۷۰ سال پیش پایه‌های تفسیر قرآن را در اردبیل نهاده و آن را مدیریت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: ایشان با توجه به نقش مساجد در تربیت انسان‌های جوان و ضرورت آشناسازی با فرهنگ دینی از خیرین مساجد بوده و مساجد بزرگی را در استان تاسیس کردند تا در چنین مجموعه‌هایی سالیان سال فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی تداوم داشته باشد.

کد خبر 4505969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha