۱۸ دی ۱۳۹۷، ۹:۵۰

رئیس اداره استاندارد رفسنجان:

۵۶ علامت جعلی استاندارد در رفسنجان شناسایی شد

۵۶ علامت جعلی استاندارد در رفسنجان شناسایی شد

رفسنجان - رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان از شناسایی ۵۶ علامت جعلی استاندارد در رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناهید سربازپور دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنترل کیفیت کالای مشمول استاندارد در محل عرضه با اجرای طرح «طاها» توسط بازرسان مورد تایید در حال اجراست.

وی افزود: بازرسان این اداره با در دست داشتن کارت شناسایی به فروشگاه های سطح شهر مراجعه و کالاها را از نظر داشتن علامت استاندارد بررسی می کنند.

وی ادامه داد: بازرسان برای راستی آزمایی علامت درج شده روی بسته بندی، کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک می زنند و پاسخ دریافتی وضعیت اصالت پروانه را تعیین می‌کند.

سربازپور با اشاره به اینکه اجرای این طرح نه تنها در شهر بلکه در بخش ها نیز انجام می شود، بیان کرد: همکاری فروشندگان با اجرای این طرح باعث می شود کالاهای بی کیفیت شناسایی و از دسترس عموم خارج شوند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان به بررسی و کنترل کیفیت کالاهای مشمول استاندارد در رفسنجان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۶ علامت جعلی استاندارد شناسایی شده است که با همکاری اتحادیه ها در حال جمع آوری هستند.

سربازپور تصریح کرد: امروزه فقط داشتن علامت استاندارد کافی نیست زیرا متقلبان به اهمیت دادن مردم در هنگام خرید به وجود این علامت روی بسته بندی پی برده اند و علامت جعلی می زنند لذا عمده فروشان از اصالت پروانه استاندارد اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان در ادامه اظهار داشت: تمامی ترازوهای طلا فروشی ها و نقره فروشی های رفسنجان در طرح کنترل دوره ای اوزان و مقیاس ها توسط شرکت مورد تایید سازمان استاندارد، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سرباز پور ادامه داد: براساس هماهنگی های انجام شده بین اداره استاندارد رفسنجان و روسای اتحادیه ها، مقرر شد بازرسانی با کارت شناسایی عکس دار به واحد صنفی مراجعه و ترازوهای مورد استفاده را بررسی و مورد آزمون قرار  دهند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی و صحت عملکرد ترازو ها، بر روی ۸۹ ترازو برچسب استاندارد نصب شد.

کد خبر 4507068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha