۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸

استاندار اردبیل:

کشت و صنعت مغان از سال آینده به جایگاه واقعی خود می‌رسد

کشت و صنعت مغان از سال آینده به جایگاه واقعی خود می‌رسد

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: مجموعه بزرگ کشت و صنعت مغان از سال آینده و به تدریج به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان برتر استان اردبیل تصریح کرد: به زودی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشت و صنعت مغان رونق مضاعفی را به خود خواهد گرفت تا اشتغال و تولید بیشتری را در این مجموعه شاهد شویم.

وی افزود: شرکت کشت و صنعت مغان به دلیل بهره‌مندی از موقعیت خاص و بنا به قول مساعد مالک آن از ظرفیت‌های لازم برای توسعه ایده‌آل برخوردار بوده و مطمئنا با حمایت از این مجموعه به آنچه که مدنظر است دست خواهیم یافت.

استاندار اردبیل به دیگر بخش‌های مستعد استان اردبیل برای اشتغال و افزایش تولید اشاره کرد و ادامه داد: این استان جزو مناطق برتر کشور از نظر میزان بهره‌مندی از تولید محصولات کشاورزی بوده تا با بهره‌مندی از تولیدات کشاورزی پایاب سد خداآفرین آمار تولیدات اردبیل در این بخش با افزایش چشمگیری مواجه گردد.

بهنام‌جو اضافه کرد: در تولید محصولات کشاورزی علاوه بربالابردن کیفیت محصول باید بر روی ارتقای کیفی صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم تا از نظر میزان درآمدهای روستایی به آنچه که مدنظر قرار داده شده دست یابیم.

وی به نقش مهم بخش کشاورزی در عبور از شرایط سخت تحریم اشاره کرد و یادآور شد: در نوع الگوی کشت نیز باید به سمت و سویی حرکت کنیم که متوسط درآمد استان را به سطح کشوری و یا بالاتر از آن برساند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل نیاز به مواد اولیه در تولید خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند در بخش کشاورزی به چنین کمبودهایی نیاز نداریم تا بتوان بدون دغدغه خاص  در صادرات این بخش نیز موفق ظاهر شد.

کد خبر 4507189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha