۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴

خیال آسوده پتروشیمی؛

لیگ برتر بسکتبال در غیاب صدرنشین به پایان نیم فصل رسید

لیگ برتر بسکتبال در غیاب صدرنشین به پایان نیم فصل رسید

دیدارهای هفته پایانی نیم فصل نخست رقابت‎های باشگاهی بسکتبال در حالی فردا برگزار می‎شود که پتروشیمی استراحت دارد اما خیالش بابت قهرمانی در این مرحله راحت است.

به گزارش خبرنگار مهر، با برگزاری دیدارهای هفته نهم مسابقات بسکتبال باشگاه های کشور، نیم فصل نخست این رقابت ها به پایان می رسد. دیدارهای این هفته فردا پنجشنبه برگزار می شود و طی آن نمایندگان تهران، آبادان و مشهد میزبان حریفان خود هستند. 

تالار بسکتبال آزادی در این هفته از مسابقات میزبان دو دیدار است؛ اولین دیدار را دو تیم پگاه ایران و ذوب آهن اصفهان برگزار می کنند. سپس نیروی زمینی به مصاف رعد پدافند دزفول می رود. 

پگاه در شرایطی میزبان ذوب آهن است که به خاطر کسب تنها یک برد در دیدارهای گذشته، اوضاع خیلی خوبی درجدول رده بندی ندارد و به همین دلیل جایگاه بهتر از هشتمی کسب نکرده است. در مقابل اما ذوب آهن اگرچه تنها دو برد بیشتر در کارنامه دارد اما در میانه جدول قرار گرفته و قطعا مصمم به کسب نتیجه در این دیدار است به خصوص که سایه نیروی زمینی را خیلی نزدیک به خود می بیند. 

ذوب آهن و نیروی زمینی از نظر تعداد بازی، برد، باخت و مجموع امتیازات موقعیتی کاملا مشابه یکدیگر دارند فقط اینکه اصفهانی ها به خاطر معدل امتیاز بهتر یک رده بالاتر از نیروی زمینی و در جایگاه پنجم قرار دارند. آنها در صورت کسب امتیاز کامل دیدار فردا می توانند امیدوار به حفظ جایگاه خود باشند با این حال قطعا نیم نگاهی هم به دیدار نیروی زمینی خواهند داشت. این تیم فردا با رعد پدافند رقابت می کند که هیچ بردی در کارنامه ندارد. 

صنعت نفت آبادان که هفته گذشته نتیجه دیدار تعیین کننده مقابل پتروشیمی را واگذار کرد نیز میزبان شهرداری گرگان است. رقابت این دو تیم هم تا حد زیادی در تعیین جایگاه آنها تعیین خواهند بود. آبادانی ها برای حفظ جایگاه سومی باید دو امتیاز کامل این بازی را از آن خود کنند از آن طرف گرگانی ها هم که هفته گذشته از سفر به اصفهان فقط صاحب یک امتیاز شدند نیز همین هدف را پیگیری می کنند تا بدون توجه به دیدار ذوب آهن، خیال شان بابت حفظ جایگاه فعلی راحت باشد. 

دیگر اینکه در مشهد تیم های آویژه صنعت و شیمیدر رو در روی هم قرار می گیرند. دو تیمی که موقعیت آنها در جدول رده بندی گویای عملکردشان در دیدارهای گذشته است.

برنامه دیدارهای هفته نهم رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور و جدول رده بندی پیش از این دیدارها به شرح زیر است: 

* پگاه ایران - ذوب آهن اصفهان (تالار بسکتبال آزادی)
* صنعت نفت آبادان - شهرداری گرگان (سالن بسکتبال آبادان)
* نیروی زمینی تهران - رعد پدافند هوایی ذزفول (تالار بسکتبال آزادی)
* آویژه صنعت مشهد - شیمیدر تهران (سالن بسکتبال مشهد) 

جدول رده بندی
۱- پتروشیمی بندرامام (۸ بازی، ۸ برد، بدون باخت، ۱۶ امتیاز)
۲- شیمیدر تهران (۷ بازی، ۶ برد، یک باخت، ۱۳ امتیاز)
۳- صنعت نفت آبادان (۷ بازی، ۵ برد، ۲ باخت، ۱۲ امتیاز) 
۴- شهرداری گرگان (۷ بازی، ۴ برد، ۳ باخت، ۱۱ امتیاز)
۵- ذوب آهن اصفهان (۷ بازی، ۳ برد، ۴ باخت، ۱۰امتیاز)
۶- نیروی زمینی (۷ بازی، ۳ برد، ۴ باخت، ۱۰امتیاز)
۷- آویژه صنعت مشهد (۷ بازی، ۲ برد، ۵ باخت، ۹ امتیاز)
۸- پگاه ایران (۷ بازی، یک برد، ۶ باخت، ۸ امتیاز)
۹- پدافند رعد خوزستان (۷ بازی، بدون برد، ۷ باخت، ۷ امتیاز) 

به گزارش خبرنگار مهر، پتروشیمی بندرامام که تنها تیم بدون باخت لیگ برتر است در این هفته از مسابقات استراحت دارد. این تیم با ۱۶ امتیاز و اختلاف سه امتیازی با تیم دوم جدول یعنی شیمیدر، صدرنشین است. 

کد خبر 4508031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha