۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱

معاون کمیته امداد ایلام:

مردم ایلام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند

مردم ایلام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند

ایلام - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان ایلام گفت: در سال جاری مردم استان ایلام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان دستیاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مردم نیکوکار استان ایلام در مدت ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که این میزان نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده ۱۱۵ درصد و نسبت به سال گذشته نیز ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد مشترکان صندوق صدقات استان را ۷۴ هزار مشترک عنوان کرد و ادامه داد: همه صدقه جمع‌آوری‌شده صرف تأمین امور معیشتی و خدماتی مددجویان زیرپوشش در نقاط مختلف استان و در شهرستان‌های محل جمع‌آوری صدقات می‌شود.

دستیاری با عنوان اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده درزمینهٔ های گوناگون هزینه می‌شود گفت: بیشترین میزان مصرف صدقات جمع‌آوری‌شده برای تأمین مسکن مددجویان و نیازمندان به میزان ۲۳ درصد هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان ایلام افزود: تکمیل واحدهای نیمه‌تمام شهری و روستایی، احداث سرویس بهداشتی، ارائه خدمات به سالمندان در بستر، پرداخت حق فرانشیز خدمات درمانی روستاییان و مناطق محروم، هزینه ازدواج نیازمندان، پرداخت کمک‌هزینه‌های معیشتی و ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان از دیگر موارد مصرف صدقات در این استان است.

به گفته دستیاری، همه میزان صدقاتی که در نقاط مختلف این استان جمع‌آوری می‌شود در سرفصل‌های مربوطه و در همان منطقه هزینه می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر علاوه بر پرداخت صدقه به روش‌های سنتی و از طریق صدقات، امکان پرداخت صدقه از طریق روش‌های نوین و الکترونیکی نیز برای مردم این استان فراهم‌شده است.

کد خبر 4508272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha