۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان:

۶۴ پروژه نیمه‌تمام در حوزه آب و فاضلاب شهری استان سمنان وجود دارد

۶۴ پروژه نیمه‌تمام در حوزه آب و فاضلاب شهری استان سمنان وجود دارد

شاهرود - مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان بابیان اینکه خدمت‌رسانی در این حوزه مستمر و پایان‌ناپذیر است، گفت: ۶۴ پروژه نیمه‌تمام در حوزه آب و فاضلاب شهری استان وجود دارد.

محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح‌های نیمه‌تمام استان سمنان در حوزه آب و فاضلاب شهری بالغ‌بر ۶۴ پروژه است، ابراز داشت: امیدواریم با اعتباراتی که در حوزه استانی و ملی برای آن دیده و پیش‌بینی‌شده است بتوانیم این تعداد پروژه را تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسانیم.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به‌ ضرورت‌های حوزه آب و فاضلاب تعریف پروژه‌های جدید به‌ناچار صورت می‌گیرد، اضافه کرد: برخی پروژه‌ها نظیر اصلاح، توسعه و بازسازی، تعویض کنتورهای خراب و طرح‌هایی که به ارتقا کیفیت آب مربوط می‌شود در دستور کار هستند.

خدمت رسانی مستمر به مردم

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان بابیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت که ساخت مدل‌های تصفیه‌خانه در مدت‌زمان خاص به اتمام برسد، بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و تقاضای مشترکان، حفاری و تجهیز چاه‌های آب شرب همواره در دستور کار قرار دارند.

طاهری در ادامه با ابراز اینکه به ازای هر مشترک یک مترمکعب مخزن باید در نظر گرفت، تصریح کرد: در استان از ۲۶۳ هزار انشعاب تنها ۲۰۰ هزار مترمکعب مخازن ساخته شده و مابقی در سال‌های بعد تکمیل خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه مدیریت فاضلاب شهری در استان سمنان، اضافه کرد: در بعد اول با ورود فاضلاب شهری به دشت، منابع زیرسطحی و عمقی تغذیه می‌شوند اما پساب فاضلاب بعد از تصفیه با رعایت استاندارهای زیست‌محیطی جایگزین آب کشاورزی شده و یا اگر صنعتی وجود داشته باشد به آن بخش اختصاص خواهد یافت که این روند در دستور کار است.

منظور شدن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و فاضلاب شهری

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان بابیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان پروژه و اعتبار در حوزه آب و فاضلاب شهری منظور شد، ابراز داشت: بخش زیادی از این مبلغ برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ نیز است اما آن چیزی که امسال ابلاغ شد برای تکمیل طرح‌های آب‌رسانی در نظر گرفته می‌شود.

طاهری در ادامه تصریح کرد: تکمیل ۱۰ مخزن با ۱۶ میلیارد تومان، تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر هفت میلیارد تومان، پروژه آب‌رسانی از آلوئک به گرمسار و ایوانکی، ارتقای تصفیه‌خانه آب گرمسار و فاضلاب شاهرود با هشت میلیارد تومان مجموع اعتبارات و پروژه‌هایی است که در سفر رئیس‌جمهوری به حوزه آب و فاضلاب اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: با ابلاغ این اعتبارات و تخصیص آن می‌توانیم ۱۰ مخزن آب‌رسانی در سرخه، ارتقا تصفیه‌خانه گرمسار را در دهه فجر سال‌جاری کلنگ زنی و آب‌رسانی گرمسار از آلوئک را به اتمام برسانیم.

حل مشکل انشعاب ساکنان مسکن مهر شاهرود

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان بابیان اینکه در صورت تخصیص و جذب اعتبارات لازم بهره‌برداری از مخازن آب انجام می‌شود، ابراز داشت: با انجام این طرح‌ها می‌توانیم به پروژه‌های فاضلاب شهرهای شاهرود، دامغان و شهمیرزاد که دارای ردیف ملی هستند و هم در این سفر نیز کمک شد به اتمام برسانیم.

طاهری همچنین اضافه کرد: علاوه بر موارد ذکر شده دو میلیارد تومان نیز برای تکمیل نهایی فاضلاب مهدی‌شهر در این سفر به ما ابلاغ شد که با انجام آن صد درصد مشترکان این شهر زیرپوشش کامل شبکه فاضلاب قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که برای نصب انشعاب آب ساکنان مسکن مهر چه اقدامی صورت گرفت، اضافه کرد: در سفر اخیر مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد مدیران شاهرود نسبت به نصب انشعاباتی که سال ۹۰، ۹۱ و ۹۲ خریداری شدند با همان هزینه قبلی اقدام کنند تا آب شهری ساکنان مسکن مهر وصل شود.

طاهری همچنین اضافه کرد: اگرچه با این کار آب و فاضلاب دچار ضررهایی نیز می‌شود اما در راستای خدمت‌رسانی به مردم این توافق صورت گرفت و قرار شد برای هر بلوک یک انشعاب نصب شود تا کسانی که در این بلوک‌ها مستقر هستند مشکلشان رفع شود.

کد خبر 4513499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha