۲۶ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۴۳

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛

پرداخت۱۸میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان صدقه در خراسان رضوی

پرداخت۱۸میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان صدقه در خراسان رضوی

مشهد- معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: نیکوکاران این استان در ۹ ماه امسال بیش از  ۱۸ میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان صدقه دادند.

 به گزارش خبرنگارمهر، سلمان دانشورعصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نیکوکاران هم استانی و زائران خیر در ۹ ماهه امسال، بیش از  ۱۸ میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان صدقه را برای احیا و ترویج سنت‌های حسنه انفاق به منظور کمک به محرومان و نیازمندان اهدا کردند.

وی افزود:از بیش از  ۱۸ میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان صدقه جمع آوری شده در ۹ ماهه امسال در خراسان رضوی حدود پنج میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان از صندوق های بزرگ، ۹ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان از صندوق های کوچک، ۱۶۹ میلیون تومان از صندوق های متوسط، بیش از یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری و ۹۲۷ میلیون تومان به صورت موردی جمع آوری و در امور محرومان هزینه شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۶۵۵ هزار و ۹۲۵ مشترک صدقات در استان فعال هستند که این مشترکین شامل ۱۵۰ هزار و ۹۵۷ صندوق بزرگ و ۵۰۴ هزار و ۹۶۸ مورد صندوق کوچک می شوند.

وی گفت:استفاده از روش الکترونیکی بهترین شیوه پرداخت صدقه است که کاهش هزینه‌های جمع‌آوری، سرعت در انتقال وجوه و پیشگیری از سرقت صندوق توسط سارقان از مزیت‌های پرداخت صدقه با روش الکترونیکی است و مشترکین می‌توانند از طریق تلفن همراه و اپلیکیشن آپ صدقات خود را برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

دانشورتصریح کرد: صدقات جمع‌آوری‌شده از مردم بر اساس موازین شرعی در سرفصل‌های مختلفی مانند خدمات درمانی، امور فرهنگی، ازدواج، مسکن مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه شده است.

وی بیان کرد: کمیته امداد با شناسایی و بررسی مشکلات خانوارهای تحت حمایت، بانک اطلاعاتی از نیازهای مددجویان تحت حمایت دارد که کمک‌های خیران و مردم نیکوکار استان در سریع ترین زمان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

کد خبر 4515235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha