۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تراکم دانش آموزی در شهرستان های استان تهران ۳۲ و در کشور ۲۴ است

تراکم دانش آموزی در شهرستان های استان تهران ۳۲ و در کشور ۲۴ است

ری- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به تراکم بالای دانش آموزی در این شهرستان ها گفت: تراکم دانش آموزی در شهرستان های استان تهران ۳۲ و در کشور ۲۴ است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صیدلو پیش از ظهر پنج شنبه در همایش شوراهای آموزش و پرورش با بیان این که مدیران مدارس نباید دغدغه قبوض مصرفی را داشته باشند، گفت: نباید یک مدیر آموزش و پرورش دغدغه تراکم دانش آموز داشته‌ باشد و باید تمام وقت خود را صرف برنامه های تعلیم و تربیت کند، اما متاسفانه امروز شهرستان های استان تهران علی رغم این که در جوار پایتخت قرار دارند، اما با محرومیت های عمده دست و پنجه نرم می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: تراکم دانش آموزی در کشور ۲۴ است ولی در شهرستان های استان تهران ۳۲ است و از از ۵۰۰ هزار اتباع در کشور ۱۱۰ هزار اتباع در شهرستان های استان تهران مشغول به کار هستند و از خدمات آموزشی بهره‌مند می شوند.

صیدلو با اشاره به نیاز شهرستان های استان تهران به ۱۲ هزار کلاس درس گفت: سالانه ۳۰ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی شهرستان های استان تهران اضافه می شود و باید برنامه ریزی شود تا تراکم دانش آموزی کاهش پیدا کند.

وی گفت: امروز در کشور به ازای هر ۱۴ دانش آموز یک همکار فرهنگی وجود دارد و این در حالی است که در تهران به ازای هر ۱۹ دانش آموز یک معلم وجود دارد، که نشان دهنده کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

کد خبر 4515760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha