۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

فصل چرای دام در ۱.۵ میلیون هکتار مراتع قشلاقی شاهرود آغاز شد

فصل چرای دام در ۱.۵ میلیون هکتار مراتع قشلاقی شاهرود آغاز شد

شاهرود - رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از آغاز فصل چرای دام در مراتع قشلاقی این شهرستان خبر داد و گفت: این مراتع مساحتی بالغ بر یک‌میلیون و پانصد هزار هکتار است.

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه فصل چرای دام در مراتع قشلاقی شاهرود از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز و تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: این شهرستان بیش از یک‌میلیون و پانصد هزار هکتار مراتع قشلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن بیان اینکه زندگی تعداد زیادی از خانوار روستایی و عشایری مستقیماً به مراتع قشلاقی شاهرود وابسته است، اضافه کرد: عمده مراتع قشلاقی شهرستان در سه بخش بیارجمند، خارتوران و بخش مرکزی وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود از رصد و پایش مناطق قشلاقی خبر داد و ابراز داشت: کنترل دام در مراتع قشلاقی توسط اکیپ‌های طرح پایش این اداره شامل واحد حفاظت بخش بیارجمند و مرکزی و کارشناسان مرتع صورت می‌گیرد.

کشاورزیان بابیان اینکه چرای دام غیرمجاز منجر تخریب پوشش گیاهی مراتع خواهد شد، تصریح کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی‌های اخیر هرگونه تخریب منابع طبیعی خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به استناد مواد ۴۴ و ۴۴ مکرر و ماده ۵۰ قانون حفاظت از بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور عدم رعایت اصول چرای دام در مرتع تخلف محسوب می‌شود.

کد خبر 4517110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha