۳ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۰۹

وزیر آموزش و پرورش:

گستردگی مسائل آموزش و پرورش باعث حساسیت آن می شود

گستردگی مسائل آموزش و پرورش باعث حساسیت آن می شود

گستردگی آموزش و پرورش طبعا باعث بیشتر شدن مسائل آن می شود و تحت پوشش قرار دادن قریب به یک چهارم جمعیت ایران همانطور که افتخار و فرصت است باعث حساسیت نیز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مهندس محمود فرشیدی در اولین همایش مشاوران جوان وزارت آموزش و پرورش ضمن ارزشمند شمردن حس مسئولیت پذیری گروه مشاوران جوان ، گفت: گروه مشاوران جوان این توانمندی را دارد که با اقدامات شجاعانه جایگاه واقعی معلم در نظام جمهوری اسلامی را به تصویر بکشد.

وزیر آموزش و پرورش در جمع مشاوران جوان به تشریح مسائل و مشکلات روز آموزش و پرورش پرداخت و گفت: گستردگی آموزش و پروزش طبعا باعث بیشتر شدن مسائل آن هم می شود و تحت پوشش قرار دادن قریب به یک چهارم جمعیت ایران همانطور که افتخار و فرصت است باعث حساسیت نیز می شود.

فرشیدی ، نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی مبتنی بر علم و ایمان دانست و خاطر نشان ساخت در نظام جمهوری اسلامی ایران، معلمان همواره در راس بوده اند و شهیدان گرانقدر رجایی، بهشتی و باهنر مصداق های ارزشمند این گفته هستند.

وی با اشاره به حساسیت های نظام آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نقطه آغاز تحول در هر جامعه و تربیت معلم نیز مرکز ثقل تحول در نظام آموزش و پرورش است.

فرشیدی ادامه داد: پیرو تاکید مقام معظم رهبری در دولت نهم منشور مراکز تربیت معلم تدوین شد و طرح تجمیع مراکز تربیت معلم تحت عنوان مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص) به تصویب رسید که این طرح هم اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند.

وزیر آموزش و پرورش توجه به آموزش قرآن را به عنوان یکی دیگر از اولویت های وزارت آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: برای رفع محرومیت از قرآن رشته تربیت معلم قرآن در مراکز معلم ایجاد شد و مهدهای قرآن و دارالقرآن مورد توجه ویژه قرار گرفتند.

وی افزود: هم اکنون سه چهارم از نوآموزان کشور یعنی قریب به 800 هزار نوآموز تحت پوشش دارالقرآن ها و مهدهای قرآن قرار دارند.

رئیس گروه مشاوران جوان وزارت آموزش و پرورش نیز از تشکیل گروه مشاوران جوان در 25 استان کشور خبر داد و گفت گروه مشاوران جوان علاوه بر سازمان آموزش و پرورش استانها در ادارت کل حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش نیز تشکیل شده است.

همچنین ، در این همایش سایت اینترنتی گروه مشاوران جوان وزارت آموزش و پرورش به آدرس www.gavanedu.ir مورد بهره برداری قرار گرفت.

در اولین همایش مشاوران جوان وزارت آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و تنی چند از معاونان و مدیران کل این وزارتخانه برگزار شد ، مسائل روز نظام آموزش و پرورش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 451804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha