۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸

با همکاری نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی؛

دوره مهارت آموزی ویژه سربازان برگزار می شود

دوره مهارت آموزی ویژه سربازان برگزار می شود

مرند – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از برگزاری دوره های مهارت آموزی ویژه سربازان با همکاری جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح در مرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر رحمانی ظهر امروز در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه مهارت آموزی سربازان وظیفه بین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد کل نیروهای مسلح از آخرین وضعیت مشارکت سربازان، کیفیت و مطالب ارائه شده در دوره مهارت آموزی بازدید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی ما چه در مقاطع دبیرستان و چه در مقاطع دانشگاهی در بخش کشاورزی آنطور که باید و شاید فرصت و امکانات لازم برای اجرای کاربردی آموزش ها و اجرای کارورزی و دوره های عملی فراهم نیست.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرند تاکید کرد: افرادی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند مباحث را تنها در حد تئوری مبانی علمی و کلاسی فرا می گیرند و در مرحله عمل با مشکل مواجه می شوند.

رحمانی ادامه داد: کشاورزی یک فن و حرفه است و یادگیری یک مهارت در کلاس در پایه تئوری و آموزش کلاسی ممکن نیست بنابر این جهاد کشاورزی برای تکمیل این پروسه برای اینکه بتواند مهارت را بین فراگیران، علاقه مندان و فارغ التحصیلان و اقشار مخطلف بتوانیم ایجاد کند، اقدام به برگزاری این دوره ها کرده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن نتایج برگزاری دوره های مهارت آموزی خاطرنشان کرد: برخی از فراگیران بعد از پایان دوره، به یک شغل و حرفه و مهارت خاص دست یافته و دارای شغل و پیشه شده  و کسب درآمد کرده اند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرند تصریح کرد: هدف از برگزاری دوره های مهارت آموزی، افزایش سطح دانش و اطلاعات فنی و مهارت بهره برداران و توانمند سازی آنان در حرفه ها و شغل های مربوطه و همچنین بالابردن بهره وری عوامل تولید و اقتصادی کردن تولید در شهرستان به شمار می رود.

رحمانی فقدان مهارت در جوانان و معزل بیکاری آنان پس از خدمت سربازی را یکی از دغدغه های مسئولان دانست و عنوان کرد: خوشبختانه طرح آموزش سربازان در پادگان‌ ها با توجه به وجود امکانات در مراکز نظامی، وجود نظم و انضباط در انجام طرح، ارائه گواهینامه به سربازان و اشتیاق جوانان، طرح موفقی بوده است.

وی بر ضرورت رفع و مدیریت دغدغه‌ های جوانان تاکید کرد و گفت: دستیابی به شغل مناسب براساس توانمندی ‌های فردی شاید در مدت کوتاه امکان پذیر نباشد، اما نباید برای رسیدن به شغل مورد علاقه و مناسب، بیکار نشست، برخی از آموزش ها می تواند تجربه‌ ای برای فرد بوده و او را برای رسیدن به سطوح بالاتر آماده کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند ابراز امیدواری کرد: تفاهمنامه ای که بین نیروی ارتش و سازمان جهاد کشاورزی منعقد شده با آموزش نیروهای جوان و نیروهای وظیفه، نیروهای توانمند در بخش تولید تربیت شوند.

رحمانی در پایان، صدور گواهی برای بهره مندی از تسهیلات بانکی و طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی، اثر بخش بودن دوره های آموزشی و توجه تخصصی تر به موضوع آموزش را از جمله مزایای برگزاری دوره های مهارتی برشمرد.

کد خبر 4522347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha