۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳

در شیراز؛

دومین دوسالانه تحلیل و نقد داستان کوتاه حیرت فراخوان داد

دومین دوسالانه تحلیل و نقد داستان کوتاه حیرت فراخوان داد

شیراز- فراخوان دومین دوره جشنواره دوسالانه تحلیل و نقد داستان کوتاه حیرت توسط انجمن داستان حیرت با همکاری مجله «داستان شیراز» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن داستان حیرت با همکاری مجله «داستان شیراز» دومین دوره جشنواره دوسالانه تحلیل و نقد داستان کوتاه حیرت را برگزار می‌کند.

مسئول انجمن داستان حیرت در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون این دوسالانه ادبی گفت: جشنواره، ویژه تحلیل و نقد داستان کوتاه است و تحلیل و نقد رمان یا مجموعه داستان، پذیرفته نخواهد شد.

مجید خادم با بیان اینکه داستان کوتاه تحلیل و نقد شده، باید اثر نویسندگان فارسی‌زبان باشد، افزود: حضور تحلیل و نقد داستان‌ منتشرنشده، بلامانع است وهر منتقد حداکثر با تحلیل و نقد ۲ اثر می تواند در جشنواره شرکت کند.

به گفته خادم، جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود که بخش ویژه، مختص تحلیل و نقد داستان‌های منتشرشده در شماره‌های اول و دوم سالنامه «داستان کوتاه خلاقانه سال(حیرت)» است.

وی هدف اصلی جشنواره، شناسایی و معرفی تحلیلگران و منتقدین خلاق عنوان کرد و گفت: انجمن و جشنواره در سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اجرا، کاملا مستقل بوده و صرفا از کمک های دلسوزان فرهنگی، نهادهای دولتی و غیردولتی، به‌عنوان حامی مالی استفاده می‌کند.

مسئول انجمن ادبی حیرت با این حال اعلام کرد: دبیرخانه جشنواره از هرگونه مشارکت دلسوزان فرهنگی استقبال می‌کند.

وی مهلت ارسال آثار به دومین دوره جشنواره دوسالانه تحلیل و نقد داستان کوتاه حیرت را از ابتدای بهمن‌ماه جاری تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۸ عنوان کرد و افزود: اعلام نتایج مرحله نخست داوری، تیرماه ۱۳۹۸و اعلام نتایج نهایی و معرفی ۱۰ نقد برتر، شهریورماه ۱۳۹۸ است.

خادم تصریح کرد: ۵ تحلیل و نقد برتر در بخش آزاد و ۵ تحلیل و نقد برتر در بخش ویژه، معرفی و تقدیر خواهند شد.

مسئول انجمن داستان حیرت افزود: جوایز جشنواره در بخش آزاد و ویژه، به‌صورت مجزابه برترین تحلیل و نقد: تندیس جشنواره، لوح تقدیر، ۵ تحلیل و نقد برتر: لوح تقدیر و ۱۰ تحلیل و نقد برتر(در بخش آزاد و ویژه)، در دو نسخه کاغذی و الکترونیکی کتاب رسمی سالانه جشنواره حیرت، منتشر خواهند شد. همچنین، تمامی آثار برگزیده مرحله اول در «مجله سراسری تخصصی داستان شیراز» منتشر خواهند شد.

وی با اعلام اینکه اطلاعات دقیق‌تری از چگونگی برگزاری جشنواره و داوری آثار در سایت جشنواره به نشانی: www.heyratfestival.ir قرار دارد، گفت: شرکت‌کنندگان، آثار خود را به آدرس پست الکترونیکی جشنواره (heyratfestival@gmail.com) ارسال کنند؛ پس از دریافت آثار، حداکثر طی ۴۸ ساعت، به آدرس الکترونیکی فرستنده، تاییدیه دریافت اثر ارسال خواهد شد.

کد خبر 4522908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha