۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۳

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان:

۳۰۳ تن گوشت و سایر فرآورده های دامی در استان کردستان معدوم شد

۳۰۳ تن گوشت و سایر فرآورده های دامی در استان کردستان معدوم شد

سنندج - مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۳۰۳ هزار و ۷۷۱ کیلوگرم انواع گوشت قرمز، گوشت طیور و فرآورده های دامی در کردستان معدوم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ورمقانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهارداشت: در ۹ ماهه گذشته از سال جاری ۵۳ هزار و ۱۵۱ لاشه دام سبک و سنگین به وزن چهار میلیون و ۵۷۴ هزار و ۵۹۹ کیلوگرم در کشتارگاه های سطح استان مورد بازرسی قرار گرفته که ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلوگرم گوشت قرمز پیش از عرضه بازار مصرف حذف و معدوم شده است.

وی افزود: همچنین هشت میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۱۱ قطعه طیور به وزن ۱۸ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۶۰۵ کیلوگرم در کشتارگاه های استان مورد بازرسی قرار گرفته است که از این مقدار ۱۷۹ هزار و ۷۷۷ کیلوگرم طی ۹ ماه گذشته ضبط و معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان به تعداد بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دام و طیور نیز اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع ۱۲۶ هزار و ۵۸۱ مورد بازدید بعمل آمده که هشت هزار و ۱۰ مورد عرضه غیربهداشتی مشاهده شده و ۹۴ هزار و ۴۶۴ کیلوگرم نیز از این مراکز ضبط و معدوم شده است.

ورمقانی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت طیور و واحدهای اپیدمیولوژیک طیور در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر دو هزار و ۷۹۰ واحد در این زمینه در قالب واحدهای مرغداری مجاز و غیر مجاز نیمچه گوشتی، مرغداری تخمگذار تجاری، مزارع مرغ مادر گوشتی، جوجه کشی، پرورش بوقلمون، پرورش شترمرغ، مولد شترمرغ و طیور بومی (روستایی) در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه به عملکرد قرنطینه و امنیت زیستی این ادارع کل در ۹ ماهه گذشته از سال جاری اشاره کرد و بیان کرد: در بحث عملکرد قرنطینه داخلی هفت هزار و ۱۸۳ مورد مجوز بهداشتی حمل انواع دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی بین استانی و ۱۰ هزار و ۴۸۷ مورد مجوز بهداشتی حمل انواع دام و طیور زنده و فرآروده های خام دامی داخل استانی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: همچنین هفت هزار و ۲۳ مورد نظارت بر محموله های وارده به استان از سایر استان های کشور و ۱۰ هزار و ۴۸۷ مورد نظارت بر محموله های جا به جا شده بین شهرستان های مختلف استان طی این ۹ ماه صورت گرفته است.

ورمقانی افزود: در بحث عملکرد قرنطینه بین المللی نیز در این مدت ۶۴ فقره مجوز صادرات انواع دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی و ۶۹ فقره نیز مجوز ترانزیت بین المللی انواع فرآورده های خام دامی صادر شده است.

وی در پایان سخنان خود اظهارداشت: عراق، روسیه، آلمان، هلند، فرانسه و ترکیه کشورهای هدف در رابطه با صدور مجوز صادرات انواع دام و طیور و فرآورده های خام دامی بوده اند که در طی این ۹ ماه مجوز برای صادرات به این کشورها از سوی این اداره کل صادر شده است.

کد خبر 4524341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha