۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۳۳

استاندار اردبیل خبر داد؛

راه‌اندازی مرکز اسناد تاریخی اردبیل/توجه به توسعه خلخال ضروری است

راه‌اندازی مرکز اسناد تاریخی اردبیل/توجه به توسعه خلخال ضروری است

خلخال - استاندار اردبیل از جمع‌آوری اسناد دوران معاصر و انقلاب اسلامی و راه اندازی مرکز اسناد تاریخی اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر یکشنبه در همایش قیام مردم خلخال علیه رژیم ستم‌شاهی پهلوی تصریح کرد: با تعامل و حمایت‌های انجام شده امیدوار به راه‌اندازی مرکز اسناد تاریخی اردبیل هستیم و در این خصوص مسئولانی که هدایت و پیگیری به بار نشستن این مرکز را عهده‌دار خواهند شد، معرفی گردیده است.

وی بر ضرورت تولید مستندات تاریخی تاکید کرد و افزود: صیانت از تاریخ یکی از مسائل مهم و حیاتی بوده و باید در این راستا از تمامی ظرفیت‌های موجود برای فرهنگسازی و حفظ اسناد بهره گرفته شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: راه اندازی این مرکز علاوه بر انجام اقدام فرهنگی بستر مناسبی را برای مطالعه و پژوهش علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب اسلامی فراهم خواهد کرد و امیدواریم با حمایت‌های لازم این اتفاق را به سطح قابل قبولی برسانیم.

بهنام‌جو در ادامه به خدمات شایان اهالی خلخال به انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نقش مردم خلخال در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی بسیار برجسته بوده و ستودنی است.

به گفته وی نقش اهالی خلخال و روحانیت در پیروزی‌های اخیر بسیار ارزشمند بوده که با رهبری داعیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و ایثارگری و شهادت مردانی از جنس خدا محقق شد.

استاندار اردبیل به محوریت توسعه استان از شمال تا جنوب نیز اشاره کرد و توضیح داد: برای توسعه متوازن استان اردبیل و در ایام مبارک دهه فجر باید تلاش مضاعفی را از سوی مسئولان شاهد باشیم تا رضایتمندی مناسب اقشار مختلف مردم حاصل گردد.

کد خبر 4525451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha