۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸

استاندار یزد:

سیاست‌های محیط زیستی را ابلاغ می‌کنم/رسانه‎‌ها را یاور خود میدانم

سیاست‌های محیط زیستی را ابلاغ می‌کنم/رسانه‎‌ها را یاور خود میدانم

یزد ـ استاندار یزد امروز اولین نشست خبری خود را برگزار کرد و در آن به پاسخگویی در زمینه های مختلف از مسائل حوزه محیط زیست تا نحوه ارتباط با رسانه ها، تغییرات مدیریتی استان و ... پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: برنامه ای که برای استان دارم، بخش عمده آن با اتکا بر رسانه ها است و امیدواریم شاهد نقش آفرینی بیشتر رسانه ها باشیم و بخش عمده ای از بحث حکمرانی خوب بخش مربوط به این حوزه است.

وی افزود: در حوزه آب بخشی از امور را باید در مدیریت مصرف انجام دهیم و اقداماتی آغاز شده از جمله ترویج استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف، جلوگیری از هدررفت آب، مدیریت آب در حوزه کشاورزی با اصلاح الگوی کشت و ... انجام شده است.

طالبی بیان کرد: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی باید بر اساس یک برنامه ریزی تدوین شده، تا میزان 50 درصد کاهش یابد که این محدودیت برای صنایع نیز در نظر گرفته شده و هر صنعت جدیدی که می خواهد در استان مجوز بگیرد باید تامین آب آن از محل صرفه جویی آب در حوزه صنعت باشد و نمی توانیم منبع آب جدید برای صنایع در نظر بگیریم.

بازگرداندن سهمیه آب انتقالی یزد به 64 میلیون مترمکعب

استاندار یزد با اشاره به کاهش سهمیه آب انتقالی به یزد در سال جاری عنوان کرد: سهمیه آب به 54 میلیون مترمکعب رسید که این میزان را به 64 میلیون مترمکعب برگرداندیم اما همین میزان هم نیمی از آب مورد نیاز استان است و بقیه نیاز استان را باید از طریق منابع داخل استان تامین کنیم.

وی یادآور شد: باید امیدوار باشیم که در زمینه نزولات جوی شرایط بهتری در کشور حاکم شود ضمن اینکه با اقدامات پدافندی که انجام شد، امنیت خط انتقال تا حدی تامین شده و امیدواریم امنیت روانی در این زمینه را طی ماه های آینده در استان داشته باشیم.

طالبی خاطرنشان کرد: هم بحث خط دوم و هم خط خلیج فارس و دریای عمان نیز در حال پیگیری است که در صورت حصول نتیجه، اعلام خواهد شد.

تبیین شاخص های «حکمرانی خوب» به عنوان کلیدواژه سخنان استاندار یزد

وی در مورد کلیدواژه سخنان خود با عنوان «حکمرانی خوب» تصریح کرد: تفاوت حکمرانی خوب با حکومت این است که تعامل مشترک میان دولت، مردم و بخش خصوصی شکل می گیرد و ماحصل آن تامین منافع مردم است.

طالبی ادامه داد: مشارکت به معنای فراهم شدن زمینه حضور مردم در همه عرصه ها یکی از شاخص های حکمرانی خوب است.

رسانه ها مطالبه گر باشند

وی یکی دیگر از شاخص های حکمرانی خوب را پاسخگویی دانست و اظهار داشت: نقش رسانه ها در این شاخص حائز اهمیت است و رسانه ها باید مطالبه گر باشند و اگر این مطالبه گری ایجاد شود، به طور قطع پاسخگویی بهتری را از همه مسئولان شاهد خواهیم بود.

استاندار یزد، قانونمداری، ارتقاء کارآمدی نظام و شفافیت را نیز از شاخصه های دیگر حکمرانی خوب دانست و افزود: تاکید ما این است که اگر رسانه ها در کنار مسئولان باشند، شاهد شفافیت در طرح مسائل خواهند بود تلاش ما نیز این است که مسائل را شفاف و بدون پیچیدگی مطرح کنیم اما شفافیت به معنای بازی با آبروی دیگران نیست و باید مراقب باشیم که اخلاق قربانی شفافیت نشود.

در بدترین شرایط استان بعد از انقلاب استاندار شدم

وی با تاکید بر اینکه نزدیکترین و بهترین یاور برای خودم را رسانه ها می‌دانم، خاطرنشان کرد: در بدترین شرایط استان بعد از انقلاب عهده دار مسئولیت استانداری شدم اما اتکای ما به مردم و رسانه ها و سرمایه های اجتماعی است که در درون جامعه یزد وجود دارد و امروز در صدد هستیم همه این سرمایه های اجتماعی را در استان به کار بگیریم و بدون ملاحظه سیاسی، عقیدتی و فکری اقدامات خود را انجام دهیم تا هرکس دغدغه مردم را دارد، عرصه برای فعالیتش باز باشد.

طالبی اظهار داشت: سیاست های کلی خود در حوزه محیط زیست را ظرف چند روز آینده اعلام خواهیم کرد و در اجرای آن به شدت جدی هستیم و با ابلاغ این سیاست ها جهت گیری ما شفاف تر و جدیت ما بیشتر خواهد شد.

به وضعیت اشتغالزایی فعلی نقد دارم

استاندار یزد ادامه داد: یکی از اولویت های اصلی ما بحث اشتغال است و در اشتغال هم نسبت به برخی برنامه هایی که از گذشته دنبال شده، نقد دارم زیرا ما وام و زمین دادیم و حمایت کردیم اما اشتغال آن برای اتباع خارجی و نیروهای غیربومی با تحصیلات پایین بود در حالی که مشکل ما، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

طالبی تصریح کرد: رویکرد ما این است که از صنایعی حمایت کنیم که شغل آن برای افراد بومی و افراد تحصیلکرده باشد.

وی بیان کرد: اقتصاد گردشگری نیز می تواند در این زمینه بسیار ما را متحول کند به ویژه در بحث اکوتوریسم که برنامه های خوبی در این زمینه به مرحله اجرا درآخواهد آمد.

بنای حمایت از مدیران متخلف را ندارم

طالبی تاکید کرد: بنای سفارش و حمایت از هیچ مدیری که تخلف داشته باشد را نداریم اما به بهانه شفافیت نباید جرأت را نیز از مدیران بگیریم بلکه معتقدیم مدیری که برای منافع استان بدون چشمداشت به منافع شخصی کار می کند، قاطعانه حمایت خواهد شد و هر مدیری هم که ابهاماتی در کارش باشد، به طور قطع از سوی مدیریت ارشد استان حمایتی نخواهد شد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: منتقدان دولت درک درستی از شرایط داشته باشند و در کنار دولت منافع ملی و منافع مردم را در نظر بگیرند، این گرانی ها و فشاری که روی مردم است، قابل درک است اما بخشی از آن به مسائلی بر می گردد که در سطح بین المللی داریم و مطمئن باشید که از این دوران به خوبی عبور خواهیم کرد.

طالبی تصریح کرد: در مورد رسانه ها مواضع ما مشخص است و به همه رسانه های منتقد و حامی احترام گذاشته ام و اکنون نیز همین رویه را دنبال خواهم کرد.

بحث تطمیع رسانه ها توسط برخی مدیران مستند باشد، برخورد جدی خواهم کرد

وی با اشاره به طرح بحث تطمیع برخی رسانه ها توسط مدیران نیز بیان کرد: منتظر ارائه مستندی در این زمینه هستم و آنگاه اقدام قاطع مرا با مدیری که چنین اقدامی در مورد رسانه ها کرده، خواهید دید.

طالبی در مورد محدودیت هایی که در مورد جشن سده اعمال می شود نیز گفت: سوء استفاده هایی از برخی مناسبت ها شد و پیش بینی می شد که هدف سوء استفاده بعدی جشن سده باشد بنابراین تصمیم گیری هایی در سطح کلان شد که ما مجری آن بودیم اما امیدواریم با انجام اقداماتی، نگاه محدود کننده در مورد جشن هایی که نه تنها متعلق به زرتشتیان بلکه به همه ایرانیان است، از بین برود.

وزارت کشور به وظایف قانونی خود در مورد انتخاب شهردار یزد عمل کرده است

وی در مورد شهرداری یزد که بعد از مدتها هنوز با سرپرستی اداره می شود، گفت: وزارت کشور به وظایف قانونی خود عمل کرده و در مورد شهردار و فرماندار یزد وظایف خود را به درستی انجام داده زیرا در جریان جزئیات این روند هستم حتی در مورد انتخاب استاندار اگر بحث فقط اعمال نظر وزارت کشور بود، دو ماه زودتر از آنچه استاندار تعیین شد، این اتفاق می افتاد اما پیچیدگی هایی وجود دارد که از دست وزارت کشور خارج است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در مورد شهردار هم این بلاتکلیفی برای مردم خوشایند نیست اما منتظریم تا شورای حل اختلاف نظر خود را در این زمینه زودتر مشخص کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ساماندهی اتباع خارجی بیان کرد: در تلاش برای افزایش ظرفیت مهمان شهرها هستیم تا بتوانیم جمعیت بیشتری را از شهر به مهمان شهرها هدایت کنیم.

مشکلات استان را کتمان نمی کنم

طالبی تاکید کرد: قرار نیست مشکلات استان را کتمان کنم و برنامه ای هم که در هیئت دولت ارائه دادم بر محور مشکلات و رفع آنها بود اما بزرگنمایی در مورد برخی مشکلات را نیز نمی پذیرم زیرا در بسیاری از شاخص ها نسبت به سایر استانها رتبه خوبی داریم.

وی در مورد تغییرات فرمانداران و مدیران استانی نیز بیان کرد: به طور قطع تغییراتی خواهیم داشت اما هر تغییری قرار باشد اتفاق بیفتد، تا پایان سال انجام خواهد شد ضمن اینکه در تلاش برای کاهش میانگین سنی مدیران استان هستیم.

اظهارات نمایندگان اصفهان در مورد موارد مصرف آب انتقالی یزد غیرواقعی است

طالبی در مورد اظهارات غیرواقعی برخی مسئولان و نمایندگان در اصفهان نیز تصریح کرد: آنها در جریان اطلاعات و آمار واقعی در این زمینه هستند و می دانند که آب یزد واقعا صرف کشاورزی نمی شود بلکه صرف شرب می شود.

به گزارش مهر، استاندار یزد در این نشست همچنین به سئوالاتی در مورد روند ارتباط با رسانه ها، تغییرات مدیریتی، وضعیت آب، قاچاق و ... پاسخ داد.

کد خبر 4532107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha