۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲

معاون آموزشی دانشگاه خبر داد؛

طراحی مدل ارزیابی وضعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

طراحی مدل ارزیابی وضعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از طراحی مدل ارزیابی وضعیت علمی گروه‌های آموزشی بالینی و پایه و تعیین معیارهای سنجش در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سیدامیر محسن ضیایی در سومین همایش ارائه دستاوردهای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بر اهمیت آموزش و بهبود کیفیت خدمات بالینی تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف و رویکردهای دانشگاه توجه به حوزه بالین ضمن ارتقا سطح آموزش علوم پزشکی است.

وی یادآور شد: ارائه خدمات درمانی باکیفیت به مردم سرلوحه کار دانشگاه است، هیچ خدمت بالینی نباید به دلیل برگزاری کنگره یا کارگاه تعطیل شود و این مهم خط قرمز دانشگاه است.

ضیایی بر لزوم پایش مستمر نحوه خدمات درمانی و آموزشی در مراکز تحت پوشش دانشگاه تأکید کرد و گفت: لازمه پیشرفت کشور اعتماد به توانایی جوانان است و سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز امری ضروری است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تدوین سند تمایز دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقاط تمایز خود به روشی کاملاً علمی در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف دسترسی دارد. دسترسی به سند تمایز این امکان را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد که ضمن تقویت نقاط متمایز تبدیل به دانشگاهی ممتاز در سطح منطقه و کشور شود.

ضیایی نتایج کوتاه‌مدت محصولات و پروژه‌های اجراشده و یا در حال اجرای مرتبط با طرح تحول در آموزش علوم پزشکی را تشریح کرد.

وی طراحی مدل ارزیابی وضعیت علمی گروه‌های آموزشی بالینی و پایه، تعیین معیارهای سنجش در حیطه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی، بررسی وضعیت علمی گروه‌ها بر اساس شاخص‌های مرتبط با حیطه‌های تعیین‌شده، ارزیابی وضعیت تمامی گروه‌های آموزشی بالینی و ارائه بازخورد  به آنها، برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار، تحلیل سیستماتیک برونداد گروه‌های آموزش بالینی را از جمله دستاوردهای  طرح تحول در آموزش علوم پزشکی معرفی کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی لزوم همکاری تمامی ارکان و واحدهای دانشگاه را به‌منظور اجرای هر چه باکیفیت‌تر طرح تحول در آموزش پزشکی خواستار شد و گفت: دانشگاه یک سازمان یادگیرنده است، بنابراین کارکنان دانشگاه به‌عنوان اولین پایه و اساس شکل‌گیری  باید خود را در مأموریت‌های سازمانی سهیم بدانند.

ضیایی با اشاره به این‌که موفقیت حوزه آموزش در گرو اجرای به هنگام و جدی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پتانسیل تبدیل‌شدن به دانشگاه اول کشور و منطقه را دارد و در این مسیر نقش کارکنان و کارشناسان دانشگاه نقشی پررنگ و بی‌بدیل است.

کد خبر 4532562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha