۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۶

حسینی کیا در تشریح جلسه کمیسیون صنایع:

ایران سالانه ۱۰ میلیارد دلار مواد معدنی صادر می کند

ایران سالانه ۱۰ میلیارد دلار مواد معدنی صادر می کند

عضو کمیسیون صنایع گفت: رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن اعلام کرد، ایران سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار مواد معدنی به صورت محصول نهایی یا واسطه‌ای صادر می‌کند.

حجت الاسلام جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه کمیسیون صنایع، از حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه خبر داد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز گزارش عملکرد سازمان ایمیدور- سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی- ارائه شد، آقای غریب‌پور معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گزارشی از وضعیت کلی معادن ارائه دادند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: براساس گزارش ارائه شده مشخص شد، ۱۸ میلیون تن تولیدات حوزه معدن در کشور است که ایران سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار مواد معدنی به صورت محصول نهایی یا واسطه‌ای صادر می‌کند.

وی اظهار داشت: حدود ۱۴ میلیارد دلار تاکنون در طرح های حوزه معدن سرمایه گذاری شده و ۴۵ هزار نفر در این طرح ها مشغول هستند. تا سال ۱۴۰۰ نیز ۱۶ میلیارد دلار دیگر نیز برای این طرح ها هزینه خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حدود ۴۰۰ پهنه معدنی تاکنون اکتشاف شده است، خاطرنشان کرد: ۷۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم در حوزه معدن و صنایع معدنی مشغول هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ایران در تولید فولاد رتبه ۱۰ دنیا را به خود اختصاص داده است همچنین رتبه ۱۶ در مس و دوم در آهن اسفنجی به ایران اختصاص دارد.

کد خبر 4532658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha