۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۳۳

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان:

انشعاب فاضلاب بازار ماهی فروشان نصب نمی شود

انشعاب فاضلاب بازار ماهی فروشان نصب نمی شود

بندرعباس - مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: انشعاب فاضلاب بازار ماهی فروشان تازمان نصب پیش تصفیه انجام نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین قصمی با تصریح بر اینکه رسانه ها بازوی مطالبه گری مردم هستند, گفت: رسانه ها بایستی در مشکلات بخش فاضلاب به مسئولیت سایر دستگاهها نیز توجه داشته باشند و تمام چالش های این بخش تنها متوجه آبفا نیست.

قصمی در پاسخ به اینکه ورود پساب به دریا محل اشکال هست یا خیر، اظهارداشت: این موضوع به لحاظ علمی هیچ ایرادی ندارد و دریا در تمام دنیا به عنوان محیط پذیرنده پساب است چرا که دریا توان خودپالایی دارد.

وی در تکمیل سخنان دکتر فرشچی در خصوص بوی نامطبوع در شهر، گفت: فاضلاب تنها یکی از عوامل ایجاد بو است درحالی که بوی بد ناشی از بازار ماهی فروشان ارتباطی به فاضلاب ندارد. قصمی ادامه داد: برای رفع بو در لیفت های فاضلاب طی قراداد جدید تا پایان اسفندماه  سیستم های بوگیر نصب خواهد شد. 

مدیرعامل آبفای استان همچنین درباره دلایل کندی روند بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس گفت: باید توجه داشت که ما در حال بازسازی تاسیساتی هستیم که با حداکثر ظرفیت درحال بهره برداری بوده و متوقف نشده است.

قصمی افزود: روند بازسازی بر اساس قرارداد ، بعد از اتمام دوره تامین منابع مالی پروژه,  دوره تجاری شدن قرارداد (فروش پساب ) از شهریور ماه آغاز شده است . وی همچنین به دیگر دلایل کندی روند بازسازی تصفیه خانه اشاره کرد و گفت: بسیاری از تاسیسات خارجی باید طبق برنامه زمانبندی خریداری میشد که به دلایل تحریم ها و عدم امکان انتقال پول به کشور های خارجی جهت خرید تجهیزات خارجی امکان پذیر نبوده است. 

وی افزود: البته با وجود این، امروز نسبت به برنامه زمانبندی پروژه بازسازی, انحراف زیادی نداریم و اطمینان می دهیم طی سه چهار ماهه آینده پساب را با استاندارد های محیط زیست تصفیه می کنیم.

قصمی به مشکل فاضلاب سورو و شهرک هدیش نیز اشاره کرد و گفت: آبفا در این رابطه پای کار آمده و از نیروی دریایی نیز خواستیم تا اجرای این طرح را به ما تحویل دهند اما طرح احداث تصفیه خانه، جمع آوری فاضلاب و استفاده از پساب فاضلاب در این شهرک از سوی نیروی دریایی در حال اجرا است که این پروژه پیشرفت خوبی نداشته است.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در خصوص واگذاری انشعابات فاضلاب بازار جدید ماهی فروشان نیز گفت: آبفا انشعاب فاضلاب این بازار را تا زمان نصب پیش تصفیه انجام نخواهد داد چرا که تولیدکنندگان فاضلاب اجازه ندارند فاضلاب خام را با هر مشخصه ای وارد شبکه جمع آوری فاضلاب کنند چرا که موجب آسیب تاسیسات و اخلال در روند تصفیه فاضلاب خواهد شد.   

وی اضافه کرد: قول می دهیم در صورت لزوم برای نصب سیستم پیش تصفیه نیز به شهرداری کمک کنیم. 

وی تصریح کرد: در مسئله فاضلاب که درد مزمنی شده، تنها  آبفا یا محیط زیست مسول نیستند بلکه همه دستگاهها و مردم بایستی در این رابطه به ما کمک کنند.

شایان ذکر است؛ با حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور، اولین پکیج تصفیه فاضلاب در بوستان الزهرا بندرعباس افتتاح شد.

کد خبر 4532836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha