۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸

عضو شورای شهر شیراز:

توجه به ارکان انسان محوری توجه به منظر شهری است

توجه به ارکان انسان محوری توجه به منظر شهری است

شیراز-نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز گفت: نابسامانی فضاهای شهری ریشه در عدم پاسخگویی مناسب به توقعاتی که در طول تاریخ نسبت به شهرها ایجاد شده است، دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس پاک فطرت عصر دوشنبه در نطق پیش از دستور در هفتاد و دومین جلسه شورای شهر شیراز افزود: در جوامع شهری،برای کاهش استرس ها و افزایش سلامت روحی و روانی شهروندان، توجه به تعلقات محیط شهری شهروندان مانند فضاها و عناصر طبیعی،المانها، نورپردازی شهری و اماکن تفریحی، پارک ها و ... و دعوت آنها برای حضور در این مکان های شهری از جمله شاخص های اصلی، در برنامه ریزی است.

وی اظهار داشت: نورپردازی محیطی والمانهای جذاب بصری و هویت بخش و سایر عناصر ارتقا دهنده منظر شهری بدون بهره است، انتظار می رود  نمودی کالبدی و فیزیکی از شعار انسان محوری را در شهر شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید بعد سلامت روانی تک تک شهروندان و در ابعاد بزرگتر سلامت روان اجتماعی را مد نظر قرار دهیم.

پاک فطرت گفت :ارتقای سطح مولفه‌های سیمای بصری تاثیر متقابل و دوسویه‌ای را بر منظر شهری گذاشته و کاهش این مولفه‌ها منجر به آشفتگی، ناهمگونی و اغتشاشات بصری محیط می‌شود.

سخنگو کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری گفت: امروزه، توجه به ابعاد اجتماعی در طراحی شهر بر زندگی سالم شهروندی و حیات شهری بیش از دیگر عوامل تاثیر گذار است.

کد خبر 4533680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha