۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تجاری سازی دستاوردهای هنرمندان و متصل شدن محصول به بازارضروری است

تجاری سازی دستاوردهای هنرمندان و متصل شدن محصول به بازارضروری است

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجاری سازی دستاوردهای هنرمندان استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی ظهر چهارشنبه در جشنواره دستاوردهای صندوق کار آفرینی امید در حوزه صنایع دستی افزود: یکی از خلاهای مهم در حوزه نمایشگاههای تولیدی استان متصل نشدن ایده و محصول به بازار است.

استاندار تاکید کرد:  این امر یکی از خلاهای ما چه در نمایشگاههای صنایع دستی و چه در دیگر نمایشگاهها است و ما در گام اول باید در استان نمایشگاه دائمی صنایع دستی و نیازهای استان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این امر باید به کمک نهادهای مربوطه و موسسات مالی ایجاد شود، گفت: باید فضای مناسب و مطلوبی برای این کار ایجاد و در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد تا دست ساخته ها فضای فروش داشته، به بازار متصل شده و در آمد داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: در جاهایی که توانسته ایم تولیدات بومی را به هلدینگها و سازمانهای فرا استانی متصل کنیم دست آورد خوبی داشته ایم.

وی افزود: در راستای ایجاد بنگاهای کوچک و مشاغل خانگی و توجه به استعدادهای محلی و صنایع دستی و آنچه که مربوط به مشاغل خرد است در طول سالهای اخیر و به ویژه در دولت تدبیر و امید گامهای خوبی برداشته شده است.

استاندار اظهار داشت: در کنار این گامها توجه ویژه ای که مقام معظم رهبری داشتند و ۱.۵ میلیارد دلار در راستای اشتغالزایی روستایی تخصیص دادند توانست فضای جدیدی را ایجاد کند و نهادهای پولی و مالی کشور اقدامات خوبی را آغاز کردند.

احمدی افزود: صندوق کار آفرینی امید در راس این نهادها توانست با اشتغالزایی روستایی گام مهمی بردارد که به فضل خدا توانستیم با همکاری همه مدیران و مدیریت صندوق در استان کارنامه موفقی داشته باشیم و گوشه ای از استعدادهای نهفته مردم این استان در حوزه صنایع دستی را شکوفا کنیم.

استاندار با بیان اینکه نباید به این میزان بسنده کنیم، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد محرم نیست بلکه غنی و سرشار از استعداد است و وظیفه ما، دولت و همه موسسات مالی و بانکها این است که به شناساسی استعدادها و تزریق منابع منجر با اشتغال شتاب بخشند.

وی افزود: آنچه باید در کنار ارائه تسهیلات همواره به آن توجه کنبم این است که  منابع باید منجر به ایجاد شغل شود تولید نیز ایجاد کند و امیدوارم که این مسیر استمرار یابد و ظرفیتها و استعدادهای استان و جوانان استان شکوفا و به توسعه هر چه بیشتر استان منجر شود.

کد خبر 4535767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha