۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷

مدیرعامل آب منطقه ای استان زنجان عنوان کرد:

بهره برداری از ۱۸ ایستگاه پمپاژ آب/ احداث سد برای تأمین آب شرب

بهره برداری از ۱۸ ایستگاه پمپاژ آب/ احداث سد برای تأمین آب شرب

زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: تعداد ۱۸ ایستگاه پمپاژ با حجم ۵۱.۰۸ میلیون مترمکعب برای تأمین آب ۶ هزار و ۴۵۲ هکتار از اراضی استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف رضاپور ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در سال ۷۲ به ثبت  رسید و اقدامات ویژه مرتبط با اهداف توسعه‌ای شرکت در چهار دهه انقلاب انجام‌ شده است.

وی اظهار کرد: آغاز مطالعات و اجرای طرح ساختمان تالوار و گلابر در سال ۷۴ جهت تأمین آب کشاورزی و صنعت شهرستان های خدابنده و ایجرود انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: آغاز مطالعات و اجرای طرح ساختمان سد تهم برای تأمین آب شرب شهرستان زنجان در سال ۷۳ از اقدامات شاخص شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان است.

رضاپور به میزان بارش‌ها در استان زنجان اشاره کرد و افزود: بارش در استان زنجان خوب و از اول مهرماه تا ۱۶ بهمن بیش از ۲۰۴ میلی‌متر بارش در استان زنجان ثبت‌ شده است.

وی ابراز کرد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۵۶ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت هم ۵۸ درصد رشد دارد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت:  در دهه چهارم انقلاب تعداد یک هزار و ۴۳۹ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق و تعداد ۶۲۱ دستگاه کنتور حجمی هوشمند نصب‌ شده است.

رضاپور تصریح کرد: عملیات مطالعه و اجرای طرح ساختمان سدکینه‌ورس در سال ۷۹ برای تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان ابهر آغاز شده است.

وی افزود:  تعداد ۱۸ ایستگاه پمپاژ با حجم ۵۱.۰۸ میلیون مترمکعب برای تأمین آب ۶ هزار و ۴۵۲ هکتار از اراضی استان زنجان  به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان بیان کرد: تأمین آب شرب شهرستان‌های ایجرود و ابهر به میزان ۶ میلیون مترمکعب از محل احداث سد کینه ورس از اقدامات مهم این شرکت است.

رضا پور یادآور شد: آغاز عملیات اجرای سد مراش برای تأمین آب شرب و صنعت شهرستان ماه‌نشان، دندی و روستاهای تابعه به میزان ۶.۵ میلیون مترمکعب هم از دیگر اقدامات شاخص این شرکت است.

کد خبر 4535858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha