۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰

همایش «اولین پاسخ» در بوشهر برگزار شد

همایش «اولین پاسخ» در بوشهر برگزار شد

بوشهر - همایش «اولین پاسخ» در پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ظهر چهارشنبه در این آئین اظهار داشت: دشمن بعثی می‌خواست در سه روز ایران را تسخیر کند ولی در اولین ساعات حمله با پاسخی محکم روبرو شد.

مجید خورشیدی با تمجید از پاسخ کوبنده جوانان با همت و غیرتمتند نیروی هوایی به تجاوز دشمن خاطرنشان کرد: دشمن گمان می‌کرد که ایران بعد از خروج مستشاران خارجی توان استفاده از تجهیزات را ندارد ولی با پاسخی محکم روبرو شد.

وی با اشاره به اینکه تیزپروازان نیروی هوایی با غیرت و همتی بزرگ مقابل دشمن مقابله کردند افزود: شهدای نیروی هوایی در دفاع از این نظام و انقلاب همتی بزرگ به خرج دادند و حماسه بزرگی خلق کردند.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: دشمن نمی خواست جشن چهل سالگی انقلاب برگزار شود ولی امروز شاهد اقتدار روزافزون این نظام و انقلاب هستیم.

سرهنگ خلبان علی اکبر طالب زاده اضافه کرد: نیروی هوایی نخستین یگانی بود که در ۱۹ بهمن ۵۷ با امام راحل بیعت کرد و این اقدام همافران در سرعت بخشی پیروزی انقلاب اسلامی موثر بود.

وی بیان کرد: صدام اعلام کرده بود که در چند روز ایران را تسخیر می‌کند ولی از غیرت مردان ایرانی غافل بود و با اولین پاسخ از تیزپروزان نیروی هوایی این رویا به کابوسی تلخ برای آنان تبدیل شد.

در این آئین نخستین مستند سه قسمتی اولین پاسخ رونمایی شد.

همچنین از تمبر یادبود نخستین همایش اولین پاسخ پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی رونمایی شد.

کد خبر 4535865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha