۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۳

نماینده مردم رفسنجان و انار:

اجرای مصوبه امهال وام های کشاورزی در حال پی گیری است

اجرای مصوبه امهال وام های کشاورزی در حال پی گیری است

رفسنجان - نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: پی گیر اجرای مصوبه امهال وام های کشاورزی هستیم و امیدواریم بتوانیم دغدغه مردم در این خصوص را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی انارکی پیش از ظهر جمعه در مراسم همایش پیاده روی خانوادگی حومه غربی رفسنجان در امامزاده سید غریب با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت ایام دهه فجر، اظهار کرد: مردم رفسنجان از پیشگامان انقلاب اسلامی بوده اند.

وی بیان کرد: امروز در جمع مردم خونگرم حومه غربی هستیم، با شوراهای منطقه حومه غربی ارتباط خوبی داریم. مدت خدمت زود سپری می شود و امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد که بتوانیم این افتخار نوکری برای مردم را به بهترین وجه انجام دهیم.

وی با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، ادامه داد: هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی با برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی شور و نشاط مضاعفی را در بین خانواده ها ایجاد می کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت برای بخش مرکزی رفسنجان داشتیم و همین الان نیز ۳۰۰ هزار مترمربع تفاهم نامه جدید نیز بخشدار و شوراها منعقد می کنند تا بتوانیم مردم را از حداقل امکانات استفاده کنند.

محمدی انارکی تصریح کرد: در بحث جاده منتهی به امامزاده نیز مقرر شد بخشدار مرکزی نسبت به اصلاح و بهسازی آن اقدام کنند و بخشی از آن را نیز ما کمک می کنیم تا این جاده که مورد تقاضا و مورد نیاز مردم می باشد اصلاح و بهسازی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به هزینه های بالای جاده سازی، ابراز داشت: در محورهایی مانند جاده داوران هر روز شاهد تصادف بودیم که امروز حداقل از هر طرف نزدیک به هفت متر شانه سازی شده است که امیدواریم بقیه کار آن را انجام دهیم.

محمدی انارکی با بیان اینکه محور رفسنجان به انار یکی از جاده های حادثه خیز استان به شمار می رود، عنوان کرد: متاسفانه این جاده تلفات بالایی دارد که در حال حاضر این جاده شانه سازی شده است.

وی افزود: ساعتی دو نفر در جاده های ما چه به دلیل نقص فنی خودروها یا جاده ها جان خود را از دست می دهند که این جای تاسف دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به امهال وامهای کشاورزان پرداخت و گفت: روزی که گرمای شدید فرودین ماه اتفاق افتاد وزیر وقت اقتصاد، هیئت عالی اقتصادی دولت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، بانک ها و بیمه ها به رفسنجان آمدند و تایید کردند که بحرانی در شهرستان رفسنجان اتفاق افتاده است.

محمدی انارکی بیان داشت: مبلغ خوبی برای این کار اختصاص یافت ولی متاسفانه به دلیل ادامه این خسارتها در جنوب و شمال کشور بقیه نیز به این مصوبه اضافه شد و مبلغ آن بالا رفت و ما کل پولی که در شمال استان کرمان بابت این خسارت می خواستیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود که الان دو هزار میلیارد تومان گذاشتند ولی چون کل کشور درگیر این قضیه هستند به ما تا ۱۷ میلیون تومان امهال داده اند.

وی ابراز داشت: در این خصوص نامه ای را به معاون اول رئیس جمهور داده ام، هفته گذشته جلسه ای در این خصوص داشتیم و هفته های آینده نیز جلساتی را داریم که بتوانیم دغدغه مردم در وامهای کشاورزی کاسته شود و مصوبه امهال وامهای کشاورزی انجام شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در خصوص بیمه پایه کشاورزان نیز توضیح داد: وقتی که اتفاق ناگواری مانند خسارت بالا به باغات پسته افتاده است، باید بیمه پایه فعال شود و به هر هکتار هشت میلیون تومان پول دهد که دنبال این قضیه هستیم اما دولت کل پولی که از کشاورزان بابت بیمه گرفته است ۳۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان پس داده است ولی ۲۲۰ میلیارد تومان پول می خواهیم که بیمه پایه را فعال کنیم.

کد خبر 4537466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha