وزارت خارجه سوریه:

شورای امنیت جنایات جنگی و ضدبشری ائتلاف واشنگتن را متوقف کند

شورای امنیت جنایات جنگی و ضدبشری ائتلاف واشنگتن را متوقف کند

وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت، خواهان توقف جنایات جنگی و ضدبشری ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا به غیرنظامیان در سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با ارسال دونامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت به حملات جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا به اردوگاه غیرنظامیان در الباغوز در حومه دیرالزور که به کشته شدن غیرنظامی از جمله شماری زن و کودک منجر شد، واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: این جنایت جدید در ادامه جنایات جنگنی و ضد بشری است که این ائتلاف ضد ملت سوریه مرتکب می شوند و در راستای ادامه حمایت از تروریسم و به کارگیری تروریستها و شبه نظامیان جدایی طلب برای تحقق اهداف و طرح های خصمانه ای که حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را هدف قرار گرفته است.

در دو نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه از شورای امنیت می خواهد که این جنایات و حملات را متوقف کند و به مسئولیت خود در حفظ امنیت و صلح بین المللی و انجام تحقیق بین المللی درباره این جنایات به عمل آورد و آنرا محکوم کند و اقدام فوری برای توقف و ممانعت از تکرار این حملات و پایان دادن به حضور نامشروع نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی در اراضی سوریه و ممانعت از اجرای طرحهای آنها به عمل آورد.

کد خبر 4540523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha