۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۶۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به روش خاکورزی حفاظتی کشت شد

۶۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به روش خاکورزی حفاظتی کشت شد

قزوین- معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۶۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به روش خاکورزی حفاظتی به زیر کشت غلات رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اسماعیلی روز پنجشنبه در جلسه کشت پاییزه که با حضور فاطمه خمسه  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین، مدیران شهرستان ها و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی در مجموعه باغستان برگزارشد اظهار کرد: امسال بیش از ۱۴۵هزار هکتار به زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۴۷ هزارهکتار به زیر کشت گندم آبی و ۹۸ هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم رفته است.

وی افزود : همچنین بیش از ۷ هزار و ۵۵۰ هکتار به زیر کشت محصول کلزا رفته است.

اسماعیلی در ادامه به وضعیت کشت جو در استان اشاره کرد و گفت : از کل سطح ۳۱هزار هکتاری کشت جو ۲۴ هزار هکتار به زیر کشت جو آبی و ۷ هزار هکتار به زیر کشت جو دیم رفته است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به سطح  کشت حبوبات آبی و دیم استان اشاره کرد و یاد اور شد : در سال زراعی جاری بیش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت حبوبات رفته است.

وی افزود: در راستای کنترل  آفت ملخ و مبارزه با آن پیش بینی می شود امسال در سطح ۱۲ هزار هکتار مبارزه با ملخ انجام شود.

به گفته اسماعیلی : با توجه با شرایط آب و هوایی احمتال طغیان و توسعه آفات و بیماری ها و علف های هرز در مزارع وجود دارد که باید در مرحله پایش مبارزه با این آفات انجام شود.

کد خبر 4541963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha