۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۰۳

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان؛

موتورسواران دلیل ۵۷ درصد تصادفات منجر به فوت کاشان هستند

موتورسواران دلیل ۵۷ درصد تصادفات منجر به فوت کاشان هستند

کاشان - فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ هزار راکب موتور در کاشان وجود دارد، گفت: موتورسیکلت سواران ۵۷ درصد علت تصادفات منجر به فوت این شهرستان را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، تصادفات داخل و بیرون از شهر یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر به حساب می آید و پلیس با وضع قوانین و سخت گیری های مختلف در امر رانندگی سعی داشته تا تلفات ناشی از این نوع مرگ و میر را به حداقل برسانند.

سرهنگ علی پورکاوه پیش از ظهر پنح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اولویت های جرائم شهرستان کاشان مربوط به حوزه ترافیک و تصادف است، اظهار داشت: در شهرسان کاشان بیش از ۲۰۰ هزار موتورسیکلت در حال تردد هستند و موتورسیکلت سواران بیش از ۵۷ درصد علت وقوع تصادفات فوتی درون شهری این شهرستان محسوب می شود.

وی ضمن اشاره به ارائه آمار و ارقام ۱۰ ماهه شهرستان کاشان در حوزه ترافیک و تصادفات افزود: طی ۱۰ ماهه سال جاری متاسفانه از مجموع کل افراد فوت شده ۵۰ درصد را عابران پیاده و ۳۹ درصد را موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ضمن اشاره به دلایل بالا بودن تصادفات موتورسیکلت سواران در کاشان ابراز داشت: تعداد بالای موتورسیکلت به دلیل سهولت در خرید وسیله نقلیه، رفت و آمد و وضعیت آب و هوایی شهر کاشان از مهمترین دلایل بالا بودن تصادفات موتورسیکلت کاشانی است.

وی ضمن اشاره به بیشترین دلایل تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران در کاشان گفت: عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از جمله دلایل تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران در کاشان محسوب می شود.

پورکاوه با اشاره به رفتارهای پرخطر موتورسیکلت سواران افزود: حرکت خلاف جهت، رانندگی بدون چراغ، سوار کردن چند نفر بیش از ظرفیت مجاز، حمل بار غیر متعارف و عدم استفاده از کلاه ایمنی از جمله این رفتارهای پرخطر محسوب می شود و عدم استفاده از کلاه ایمنی در افزایش مرگ و میر و ضایعات نخاعی بسیار موثر بوده است.

کد خبر 4542326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha