۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۸

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین:

صادرات استان قزوین به ازبکستان به ۳ میلیون دلار رسید

صادرات استان قزوین به ازبکستان به ۳ میلیون دلار رسید

قزوین- معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان قزوین گفت: امسال بیش از دو میلیون و ۲۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون دلار از استان قزوین به ازبکستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کبیری در جلسه بررسی ظرفیت های صادراتی به کشور ازبکستان که روز یکشنبه در سازمان صنعت قزوین برگزار شد اظهارداشت: علیرغم همه مشکلات ایجاد شده از سوی دشمنان با برنامه ریزی انجام شده و مشارکت همه جانبه بخش خصوصی شاهد افزایش صادرات غیر نفتی هستیم.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال بیش از دو میلیون و ۲۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون دلار به کشور ازبکستان صادر شده است که در مقایسه با سال قبل از آن که ۸۳۹ هزار تن به ارزش ۱.۵ میلیون دلار شاهد افزایش بودیم.

کبیری تصریح کرد: کالاهای صادراتی از نظر وزنی ۲۹۴ درصد و ارزش ریالی ۱۹۳ درصد رشد داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان قزوین یادآورشد: کالاهای صادر شده به ازبکستان شامل مواد شیمیایی، رزین، مواد پتروشیمی، سرامیک، مواد شوینده است.

کبیری اظهارداشت: در استان قزوین ۲۳۳ صادرکننده فعال داریم که به ۷۲ کشور جهان محصولات خود را صادر می کنند و با تجربه ارزشمندی که برخی تجار در قزوین دارند می توانیم صادرات خود را بیشتر کنیم.

وی گفت: با همه فشارهای دشمنان خوشبختانه در استان تجار و بازرگانان موفق و توانمندی داریم که قادرند با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده همچنان در عرصه صادرات موفق عمل کنند.

کبیری از تجار و بازرگانان استان خواست با حضور فعال در نمایشگاه ازبکستان برای صادرات محصولات خود اقدام کنند.

کد خبر 4544906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha