۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۴۲

جلالی در گفت‌وگو با مهر:

دبیرخانه بررسی«بیانیه رهبر انقلاب» در مرکز پژوهش‌ها تشکیل می‌شود

دبیرخانه بررسی«بیانیه رهبر انقلاب» در مرکز پژوهش‌ها تشکیل می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از تشکیل دبیرخانه بررسی«بیانیه رهبر انقلاب» در مرکز متبوعش خبر داد.

کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر،  بیانیه مقام معظم رهبری را امید بخش خواند و گفت: باید چهار دهه انقلاب اسلامی مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد، آسیب شناسی فقط به معنای بررسی ضعف‌ها نیست بلکه باید نقاط قوت انقلاب را نیز مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که ما در چه زمان‌هایی و تحت چه عواملی بیشترین موفقیت‌ها را در اداره کشور داشته‌ایم، افزود: جمهوری اسلامی در طول دفاع مقدس، پیروزی های مهمی داشت و پس از آن در دوره سازندگی افتخارات مهمی را به دست آورد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه باید نارسایی‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد، اظهار داشت: این پیام، امیدبخش و جامع باید در حوزه های مختلف و دستگاه های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و نهادهای مختلف وظایف و تکالیف خود را متناسب با این پیام مقام معظم رهبری تنظیم کنند.

جلالی اضافه کرد: دستگاه اجرایی (قوه مجریه)، قوه مقننه، قوه قضائیه، حوزه علمیه، دانشگاه ها در این خصوص مسئول هستند.

وی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی به مرکز پژوهشهای مجلس ماموریت داد تا پیام مقام معظم رهبری را مورد بررسی دقیق قرار داده و راهکارها و پیشنهادات تحقق این سند در حوزه تقنین را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اعلام اینکه طی روزهای آینده دبیرخانه‌ای برای بررسی این بیانیه تشکیل خواهد شد، گفت: کارشناسانی را از حوزه‌های مختلف موظف خواهیم کرد که بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهند تا بتوانیم طی ماه‌های آینده به کشور و مجلس گزارش خود را ارائه دهیم.

کد خبر 4545837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha