۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷

فرماندار پیشوا مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد خانه فرهنگ در شهرک های بالادست پیشوا

ضرورت ایجاد خانه فرهنگ در شهرک های بالادست پیشوا

پیشوا- فرماندار پیشوا با اشاه به ضرورت ارتقای سرانه های فرهنگی در شهرستان گفت: باید خانه فرهنگ یا سرای محله در شهرک های بالادست پیشوا ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی صبح چهارشنبه در نشست مشترک با شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر پیشوا با بیان اینکه اجرای برنامه های خوب و منسجم توسط شهرداری و سایر ادارات و نهادها در دهه فجر زمینه حضور گسترده مردم در راهپیمایی را فراهم کرد، اظهار داشت: مردم احساس تکلیف و وظیفه دارند و هر جایی که حس کنند مسئولان متحد و پای کار هستند مردم هم برای پشتیبانی از آنها حضور پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون شکل گیری شهرستان پیشوا امامزاده جعفر(ع) است، گفت: در آستانه روز شهادت حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) قرار داریم و باید فضای شهر در این ایام تغییر و تحول چشمگیری پیدا کرده و شهرداری در این زمینه سنگ تمام بگذارد.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه برنامه های متمرکزی برای سالگرد شهادت ولی نعمت شهر پیشوا طراحی شده، افزود: مراسمی با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران برگزار می شود و همچنین تجمع هیئات مذهبی و برپایی مراسم عزاداری نیز در نظر گرفته شده است.

عباسی به ارتقای سرانه های فرهنگی شهر اشاره کرد و گفت: با همت و پشتکار اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی کلنگ فرهنگسرا به زمین زده شد و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

فرماندار شهرستان پیشوا با بیان اینکه نمی توان همه فعالیت های فرهنگی شهرستان را در یک فرهنگسرا متمرکز کرد، افزود: در این صورت انتظارات فرهنگی ساکنان شهرک های بالادست که حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند پوشش داده، پاسخ داده نمی شود.

وی با تأکید بر لزوم دسترسی شهروندان شهرک های بالادست پیشوا، گفت: ضروری است شهرداری با به کارگیری همه توان و همت خود یک خانه فرهنگ یا سرای محله در شهرک های بالادست ایجاد کند.

عباسی با اشاره به ضرورت احیای آثار تاریخی به ویژه آب انبار شهر پیشوا، گفت: اقدامات اولیه این طرح انجام شده و امیدواریم با حضور معاون پارلمانی سازمان میراث فرهنگی و مدیرکل میراث فرهنگی استان اعتبارات و کمک هایی را برای احیای آب انبار قدیمی شهر جذب کنیم.

فرماندار پیشوا به مطالبه مردم محله کهنک در زمینه احداث زمین چمن مصنوعی اشاره و تصریح کرد: سالن های ورزشی نیمه کاره که دولت توان تکمیل آنها را ندارد باید با رایزنی به بخش خصوصی و مدیریت شهری واگذار شود تا مردم از عایدات آن بهره مند شوند.

کد خبر 4547555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha